Pages

Sunday, October 13, 2024

יום כיפור במדינה דמוקרטית יהודית / Yom Kippur in a So-Called Jewish Democracy

י״ב לחודש השביעי תשפ״ה
English follows the Hebrew.
YNET: למרות החלטת העליון, בוטלה התפילה בהפרדה בגן מאיר בתל אביב
בריאיון הבוקר ל-ynet נשמע יו"ר "ראש יהודי" נחוש לקיים את התפילה כמתוכנן בגן מאיר, אך זמן קצר לאחר מכן שינה הארגון את דעתו מהקצה אל הקצה. הוא פרסם הודעה שבה נכתב כי התפילה תתקיים בבית כנסת ברחוב בר כוכבא ולא במרחב הפתוח בשל חשש, לדבריו, מפרובוקציות
שילֹה פריד, שרון כידון | 10.10.24

ביום שלאחר הפסיקה של בית המשפט העליון, שלפיה ניתן לקיים תפילה בהפרדה מגדרית בגן מאיר בתל אביב, הודיע הבוקר (יום ה') ארגון "ראש יהודי" כי בעקבות חשש מפרובוקציות – התפילה תתקיים בבית כנסת ברחוב בר כוכבא ולא במרחב הפתוח....
עשר אגורות (2¢):
אתם כבר שמעתם על ביטול תפילות יום הכיפורים הציבוריות בתל אביב. בשנה שעברה היו עימותים שהפריעו למשתתפים להתפלל בתפילות ציבוריות יום כיפור.

סגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי מתחה ביקורת על יוזמת התפילות הללו מבחינת ראש גלות מערבית הרגיל, כלומר ראש לא יהודי, מבחינת השקפה שהיא ושאר התינוקות הנשבות וצאצאי הערב רב כל כך דבוקים בה. מי יכול להבחין בין מי זה למי הוא בימים אלה?
"75 שנה בתל אביב חיים בשלום יהודים, ערבים, חילונים ודתיים. והדתיים, יש להם פה את כל מרחב הפעולה, יש פה מעל ל-530 בתי כנסת, והעירייה תומכת באירועים הדתיים, כמו שהיא תומכת גם באירועי תרבות. אנחנו מקצים הרבה מאוד שטחים לטובת הנושא של דת. אם נדבר דווקא על אפליה ועל הדרה, אז אני חושבת שבמדינת ישראל מי שסובל מאפליה זה המוסדות הרפורמיים, הקונסרבטיביים, הם לא מקבלים תמיכות, לא ממשרד הדתות, לא מהמועצה הדתית. אז לומר שהאורתודוקסיה סובלת, כשהיא זוכה בכל כך הרבה תקציבים, בכל כך הרבה הכרה? היא אפילו הפכה להיות היהדות הרשמית של המדינה, במקום שגם היהדות הפלורליסטית תהיה".
כפירת סמכות התורה שבעל פה, הברירה והבחירה של איזה מצוות לקיים ואיך לפי דעתם מוכיחות שהתנועה הרפורמית אינה יהדות בכלל.

להאמין בחפותו של התנועה הקוסרבטיבית היא משחקת במצוות. מבחינת חשוד בה אז היא מסלפת מצוות או מתעלמת ממה שהיא לא אוהבת. התבטאות השיטה גם לא יהדות. שאלה נוספת האם מנהיגי התנועה הקוסרבטיבית באמת מאמינים שלוועדם לענייני חוקים ותקנים יש מעמד של הסנהדרין? סתם מסוקרן.

למרות מסע הפרסום העצום שלוחץ ליהודים לקבל שקיימים כל מיני זרמים דתיים ביהודות אין דבר כזה.

לא יכול להיות שסגנית ראש העיר מדברת על יהדות, אלא על הדת האזרחית של הדמוקרטיה. לצערנו, הרבה יהודים גם מאמינים בה. האם אתם זוכרים את החג המפורסם שלנו שנקרא חנוכה? באילו יהודים נלחמו אחד בשני על הדת? השמאל ואפילו של הימין המתון ממשיכים ללסלף את משמעות החג. ואנו ממשיכים להאבק אחד עם השני. המתיוונים למען הדמוקרטיה ושומרי תורה ומצוות למען היהדות.
הארץ: הכיבוש המשיחי מתחיל בהפרדת נשים. בתל אביב זה כבר קורה
בחסות ההפיכה והמלחמה, הפגיעה בנשים גוברת ומגיעה ללב הקונסנזוס הישראלי. זו לא שאלה על גבולות הסובלנות, זה מאבק על פניה של המדינה
יופי תירוש 18 בספטמבר 2024

בשבוע שקדם למתקפה הרצחנית של חמאס בעוטף עזה מדינת ישראל סערה סביב החשש מהתנגשויות שילוו את הקפות שמחת תורה, וזאת בעקבות עימותים קודמים שפרצו בתפילות יום הכיפורים. עד לאחרונה, טראומת המלחמה המתמשכת דחקה את האירועים הסוערים הללו לשולי הזיכרון, אבל עתירה שהגישה לאחרונה עמותת ראש יהודי בראשות ישראל זעירא, המבקשת שבית המשפט יורה לעיריית תל אביב להתיר לה לארגן את תפילות יום הכיפורים המתקרב בהפרדה מגדרית, החזירה את הנושא לסדר היום הלאומי....
תירוש ממשיכה לכתוב על הניסיונות של הממשלה לפגוע בהפרדת הרשויות. לדתי לא מדויק איך היא מציגה את הענייין. מבחינתי הנה הסיפור האמיתי.

הפרדת הרשויות כביכול הגיעה לקצה בשנות ה-90 ברגע שנשיא בית המשפט העליון דאז אהרון ברק יישם את תכניתו. התכנית כל כך ערמומית שאפילו למבריקים בממשלת ישראל פיספסו את הגעתה, עד שהיה מאוחר מדי להפוך אותה.

אז לבסוף, בדצמבר 2022, הוקמה ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי שהבטיחה רפורמה בשיפוט לקראת הבחירות, ובכך יכולה לעצור את אליגרכית (שלטון המעטים על הרבים על ידי) בית המשפט העליון של ישראל.

שר המשפטים יריב לוין (הליכוד) הוביל אז את ניסיון להגביל את כוח ההשתלטות מדי של בית המשפט העליון. במהלך השנים בית המשפט העליון התערב בענייני הדת כולל הכשרות, הגיור, ולאחרונה למי יש זכות להצביע בבחירות לרבנים הראשיים למדינה, והיום איך יהודים מוכרחים להתפלל.

ביוני, הותר למוסלמים לערוך תפילה עם הפרדה מגדרית בתל-אביב לרגל חג עיד אל-אדחא. עוד עלבון יותר מהמוסר הכפול הזה הוא שתמיכה בעיד אל-אדחא תומכת אמונתו של המוסלמי שאברהם היה מוכן להקריב את בנו ישמעאל ולא יצחק, שהיא כפירה בתורה.

האם הדוגמה החצופה הזו לסטנדרטים כפולים מלמדת על כוונת בג"ץ להגדיר מהי יהדות ומהי לא?

ההצעה הראשונה מתוך שלוש לרפורמה שיפוטית המבטלת את סעיף הסבירות, עברה. סעיף הסבירות מאפשר לבית המשפט העליון לבטל כל חוק שהתקבל בכנסת שנבחר בבחירות דמוקרטיות אם השופטים חושבים [לדעתם] שהוא לא סביר.

לא הפתיע אף אחד שבית המשפט העליון ביטל את ביטול סעיף הסבירות על ידי הכנסת.

זמן קצר לאחר מכן, חדרו לישראל בסך הכל 6,000 אנשי חמאס ואזרחים פסבדוסטינים וביצעו טבח. הם רצחו את 1,139 איש, חטפו 250 בני ערובה, רבים מהם כבר נרצחו, ושיגור אלפי הרקטות לדרום ישראל.

הוקמה ממשלת חירום, ובמסגרת ההסכם אסור לכנסת להעלות נושאים שאינם ממש קשורים למלחמה, כגון הרפורמה השיפוטית. איזה מקריות!

לכן, הממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, שהתחילה לממש את הבטחתה לאלה שהצביעו בה לשלטון, חזרה לנקודת ההתחלה.

לכן היום הממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, אשר מימשה את הבטחתה לאלה שהצביעו בה לשלטון, חזרה לנקודת ההתחלה.

נראה שיופי תירוש חובת שהרפורמה השיפוטית מסתירה את קידום הכיבוש המשיחי, כפי שמעידות תפילות עם מחיצה בין גברים לנשים המתקיימות במרחבים ציבוריים.

הלוואי ויכול להסכים איתה. הכוחות המשיחיים שהיא רואה, אני רואה כרבנים שמנסים בכל כוחם להגיע ליהודים חסרי זכויות או מאוכזבים כדי לעודד אותם לחזור למורשת עמם. אם תירוש רוצה לראות "כוחות משיחיים" אז עליה לבקר בישובים מסוימים בשומרון.

לדעתי פסיקת בבית המשפט העליון לגבי תפילות יום הכיפור שעבר במרחב ציבורי והפשרה המְצֻוָּה, וביטול האירוע אחר מכן, אני רואה בו את קטע התורה הבא שמנותק לא מ"האופי היהודי" של מדינת ישראל, אלא מעצם קיומה כמשהו יהודי בכלל.

ביטול אירוע התפילות מאכזב, אבל מובן. אני לא מעריך אף אחת מההתנצלות, וגם לא את עניפת דגל האחדות כביכול. אני מעדיף עניפת דגל של קבלת פנים, זה לצד זה בעידוד חזרה בתשובה. כנראה המארגנים לא רצו שיום הכיפורים יהפוך למאבק ציבורי ואז מאפשר חילול השם ברבים.

הבשורות הטובות היחידות שיצאו מזה הן שאף אחד לא יכול להצהיר שפסיקת בית המשפט העליון כניצחון על ידי הדתיים ולמען הדתיים. ברור שיש כאלה שהיו רוצים להאמין היא ניצחון.

בואו נראה את מה יקרה בשנה הבאה. למרות שסביר להניח שטקסי הדלקת נרות חנוכה לא יתקיימו עם הפרדה מגדרית, יש האפשרות של הפגנות נגד טקסים דתיים יהודיים המתקיימים במרחב ציבורי, דגש על יהודיים. , כל שכן בתל אביב.

האמת היא יש עוד בשורות טובות לדווח. יש הרבה יותר דתיים בעליל מתגוררים בתל אביב, מאשר כשגרתי שם בשנים תשנ״ז-נ״ט/1997-99.

הבה נתפלל שמגמה זו תימשך, ותפגוע בתוכניתו של ערב רב להפחית ההשפעה היהודית ולהגדיל מספר המצביעים שלו.

YNET: Sex-segregated Yom Kippur prayer in Tel Aviv cancelled, despite court ruling
Chairman of outreach group Rosh Yehudi, Israel Zeira, had been determined to hold the planned prayer service in Meir Park; but he has made a complete reversal, saying that the service would instead take place in a synagogue on Bar Kochba Street over concern about plans to disrupt it

Shilo Freid, Sharon Kidon | October 10, 2024

A day after the Supreme Court ruled that gender-segregated prayer could be held in Tel Aviv’s Meir Park, the Rosh Yehudi organization announced Thursday that, due to concerns over potential provocations, the prayer service would be moved to a synagogue on Bar Kochba Street rather than taking place outdoors. (cont.)
Esser Agaroth (2¢):
Many of you have already heard about the cancelation of public Yom Kippur prayers in Tel-Aviv. Last year's prayers in Dizengoff Square were marked by clashes, disrupting Jews from praying on the holiest day of our calendar.

Tel Aviv Deputy Mayor Meital Lehavi ranted about the usual Western, ie. non-Jewish, values she and other tinoq shenishba and erev rav descendants hold so dear. Who can tell who is who these days?
“For 75 years in Tel Aviv, Jews, Arabs, secular, and religious people have lived together peacefully. The religious community here has all the space it needs, with more than 530 synagogues, and the city supports religious events just as it supports cultural events. We allocate substantial spaces for religious purposes. If we want to talk about discrimination and exclusion, I’d argue that it’s the Reform and Conservative institutions in Israel that face discrimination. They receive no support from the Religious Services Ministry or the local religious council. So, to claim that Orthodoxy is suffering when it receives so much funding and recognition, to the point that it has become the state’s official form of Judaism, while pluralistic Judaism is sidelined, is simply inaccurate."
The denial of the authority of the Oral Torah, the picking and choosing aspects of Torah of the Reform Movement is not Judaism.

At best the Conservative Movement seems to play with mitzvoth (Torah commandments), and at worst distort or ignore mitzvoth which they do not like. This is also not Judaism. And by the way, do they really believe that their committee on Laws anStandards has the status of a Sanhedrin?. Asking for a friend.

In in spite of the huge publicity campaign forcing the notion of Jewish denominations, there is no such thing.

She is obviously not talking about Judaism, rather she must be speaking about the civil religion of Democracy. Unfortunately, so many Jews believe that she it. Remember that [in]famous holiday of ours called Hanukkah? In which Jews fought each other over religion? In spite of the left's and moderate right's perpetuale attempts to whitewash the holiday, and the ignorance of most Jews, having fallen prey to the left's indoctrination, are still fighting.
Haaretz: The Messianic Takeover Begins With Gender Segregation. It's Already Happening in Tel Aviv
Under the cover of the government's judicial overhaul and the war in Gaza, extremist messianic forces have been ratcheting up their 'occupation' of the public domain, campaigning to severely restrict and even exclude the presence of women – even in Tel Aviv

Yofi Tirosh, Oct 2, 2024

During the week before Hamas' murderous attack on the Gaza border communities on October 7, a major controversy was roiling Israel. It concerned the fear of clashes during the then-upcoming celebrations of Simhat Torah that never took place because the war broke out. About two weeks before that festival, Yom Kippur prayers held in Tel Aviv highlighted the political tension between anti-Netanyahu protesters and supporters of the prime minister. The former had been flooding the streets for months, protesting the government's attempts to neuter the Supreme Court and to erode the separation of powers....
I'll end this quote right here, due to what I believe to be an imprecise representation of the attempts at Judicial Reform. Here is the real story, in my view.

The so-called separation of powers met the beginning of its end in the 1990s with then Chief Justice Aharon Barak's implementation of his long game coup d'etat. This sneaked up on even the brightest within the Israeli government, until it was too late to turn it around.

Then finally, in December, 2022, a democratically elected government which had promised Judicial Reform, and thus putting a stop to the oligarchy that is Israel's High Court, was installed.

Justice Minister Yariv Levin (Likud) then led the attempted neutering reining in of the High Court's overreaching power, which included the religious realm, having stuck its noise into the issues of kosher certification, conversion, just recently who should choose the State's Chief Rabbis, and now how Jews should pray.

In June, Muslims were allowed a gender-segregated prayer event in Tel-Aviv for the Id Al-Adha holiday. Even more of a slap in the face of observant Jews is that Id Al-Adha commemorates the Muslim's belief that Abraham offered Ishmael to be sacrificed, a direct contradiction of the Torah.

Is this brazen example of double standards, indicative of what appears to be Israel's High Court intention to define what Judaism is.

The first of three Judicial Reform proposals, the repeal of the Reasonableness Clause, passed. The Reasonableness Clause allowed the High Court essential to strike down any law a majority of the democratically-elected Knesset (parliament) had passed.

The High Court struck down the Knesset's repeal of the clause. No surprises there. 

Shortly afterwards, Israel was infiltrated by a total of 6,000 Hamas members and Pseudostinian civilians, resulting 1,139 deaths, 250 hostages, many of them have already been killed, and the thousands of rockets into the South of Israel. An emergency government was formed, and as part of the agreement, the Knesset may not bring up any issues unrelated to the war, such as the Judicial Reform proposals. How convenient!

So, now the democratically-elected government which fulfilled its promise to those who voted it into power, is back to square one.

In contrast, Yofi Tirosh seems to see Judicial Reform as cover for advancement of Messianic occupation, as evidenced by gender segregated prayer taking place in public spaces. I actually wish that I could agree with her. But what she sees as messianic forces, I see as rabbis who are trying their best to reach disenfranchised Jews to encourage them to give their people's heritage a chance. If Tirosh wants to see "messianic forces," she should visit certain towns in Samaria.

As far as the High Court's ruling of a compromise, and the public prayer event's cancelation goes, I see it as next fragment of Torah chipped away not from the State of Israel's "Jewish character," but from its very existence as a Jewish entity.

The cancellation was disappointing, but understandable. Although I do not appreciate any of the apologetics, nor the banner of unity, as opposed to a banner of welcome, side by side with the encouragement of collective teshuvah (repentance), the organizers did not want Yom Kippur to turn into a public fight, and potential hillul HaShem (desecration of The Almighty's name).

The only good news to come out of this was that no one could get away with branding the High Court's ruling as a victory for and by religious Jews. Although I am sure that there were some who would have liked to.

Stay tuned to see what happens next year. Although Hanukkah candle lightings will unlikely attempt any gender-segregation, do not discount the possibility of protests against public, Jewish observance, emphasis on Jewish, not in Tel-Aviv.

I guess there is more good news to report, there are countlessly more visibly religious Jews residing in Tel-Aviv, than when I lived there in תפנ״ז-תשפנ״ט/1997-1999.

Let us prayer that this trend continues, undermining the Erev Rav's program to decrease Jewish influence and increase its voter base.

No comments:

Post a Comment

Anonymous comments will not be accepted without a name.