Monday, March 11, 2024

לעניין של גיוס החרדים עדיין אינו שום קשר לגיוס החרדים / The Haredi Draft Issue Is Still Not Really about the Haredi Draft

ראש החודש השנים עשר ב׳ תשפ״ד
English follows the Hebrew.

חרדים ודתיים ציונים: שותפים בהגנת עם ישראל, תורת ישראל, וארץ ישראל.
Ultra-Orthodox and Religious Zionists: Partners in the protection of the Jewish People, the Torah, and the Land of Israel.

הכותל המערבי, תשעה באב תשע״ג (צילים: עזרא לנדאו)
The Western Wall, Jerusalem, Tisha b'Av 5773/2013 (Photo: Ezra Landau)
הם לא באמת רוצים חרדים בצה"ל
אומנם הוא עומד כבר יותר משלושים שנה בראש מוסד שהוביל את השתלבות הציונות הדתית במערכת הצבאית, אך הרב יגאל לוינשטיין מגלה הבנה רבה לסירוב החרדים להתגייס לצה"ל. בריאיון ל'בשבע' הוא טוען שהמכשול העיקרי לגיוס חרדים טמון בטרפודים החוזרים של בג"ץ והיוהל"ם לכל תוכנית חרדית בצה"ל שהצליחה, ובחוסר הנכונות של חילונים קיצוניים להכיל זהות יהודית במרחב הציבורי
חגית רוזנבאום, בשבע עמ׳ 18 | כ"ז באדר א' תשפ"ד, 07.03.2024

YNET: הרב הראשי יצחק יוסף: "אם יכריחו חרדים להתגייס, ניסע לחוץ לארץ"
על רקע סערת חוק הגיוס, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף אמר בדרשה השבועית שלו במוצאי שבת כי "יש בחורים שהולכים שם למילואים, לא כולם זוכים ללמוד תורה. אם יכריחו אותנו ללכת לצבא – ניסע כולנו לחוץ לארץ. נקנה כרטיסים...אין דבר כזה". עוד אמר יוסף כי "כל החילונים האלו שלא מבינים את זה, הם צריכים להבין שבלי התורה, בלי הכוללים, בלי הישיבות – לא היה קיום, לא הייתה הצלחה לצבא. החיילים מצליחים בזכות בני התורה". (09.03.2024)

YNET: לפיד: "חרדים בחו"ל עובדים למחייתם", ש"ס: "מי שמעודד סרבנות שלא יטיף מוסר"
ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בריאיון לגל"צ כי "אם חרדים ייסעו לחו"ל הם יגלו ששם חרדים עובדים למחייתם, לא חולמים אפילו שמישהו יממן אותם". סיעת ש"ס הגיבה לדברי לפיד, שביקר את אמירותיו של הרב הראשי יצחק יוסף אמש בדרשה השבועית שלו, ומסרה: "של נעליך לפני שאתה מדבר בזלזול כלפי הרב הראשי, אשר השמיע דעה ברורה ונחרצת על זכותם העצומה של לומדי התורה המגינים על הארץ. מי שעודד בשתיקה סרבנות של ארגונים שהתנגדו לרפורמה המשפטית שלא יטיף לנו מוסר". (מורן אזולאי, 10.03.2024)
עשר אגורות (2¢):
הם לא באמת רוצים חרדים בצה"ל
אני כתבתי אותן המלים כמעט לפני 10 שנים: לעניין של גיוס החרדים אינו שום קשר לגיוס החרדים (כתבה באנגלית).
הרב הראשי יצחק יוסף: "אם יכריחו חרדים להתגייס, ניסע לחוץ לארץ"
וזה בדיוק מה שהערב רב רוצה.

חבל שלא מעודדים את החרדים להתגייס כולם ביחד, כלומר ״בחומה״ (תלמוד בבלי, כתובות קיא,א') אני כותב על הנערים שהרבנים חושבים שהם מתאימים לגיוס, כאלה שיש להם מספיק אמונה וכוח בלימוד התורה שלהם.

הרב זמיר כהן, מייסד ״הידברות״, מסביר את חששות הקהילות החרדיות לאפשר לבניהם להתגייס לצה"ל. הנה כמה דגשים.
בחדרי חרדים: הרב זמיר כהן: כל הסיבות למה חרדים לא מתגייסים לצבא
חיים לוין, ל' אדר א' התשפ"ד 10.03.24

...לפי דברי בורא העולם בעצמו בתורתו, לומדי התורה הם חלק ממערך ההגנה של עם ישראל. וכשם שיש חיל שריון וחיל הים ויש גם חיל מודיעין שאינו יוצא לשדה הקרב אבל הוא קריטי להצלחת המערכה, כך ישנה השפעה מכרעת ללימוד התורה ולהתחזקות הרוחנית של עם ישראל. על הנצחון בשדה הקרב"

עוד מוסיף הרב זמיר ואומר: "למשה רבינו היה צבא ולדוד המלך היה צבא, ועם ישראל גם היום צריך צבא שיהיה חזק ואיכותי, אבל במקביל חייבים קבוצה מסיבית של לומדי תורה, בקום המדינה היה עם ישראל מעט והיו גם מעט לומדי תורה...

...כל מאמין יודע שיש קשר ברור בין המצב הרוחני שלנו לבין המצב בשדה הקרב...

...ההסטוריה מוכיחה שקהילות יהודיות דתיות שלא היו בהם ישיבות וכוליים לומדי תורה, חברי הקהילה, למרבה הצער, אבדו מעם ישראל בזה אחר זה, עד שאותה קהילה נמחקה מהעולם...

דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת מסביר הרב הוא על הצבא כיום המשמש בהנחיה מכוונת של ראשי הצבא - כור היתוך לעזיבת הדת, ויעידו על כך אין ספור אחינו מהמגזר הדתי לאומי שהתפקרו שם."

כל אלה יחד מהווים אמירה ברורה לכל החרדים: אל תבואו לכאן אלא אם כן תגיעו על דעת להתחלן.

בהמשך דבריו אומר הרב כי זהו סוד גלוי שבצבא מקדמים רק את מי שדוגל בחילון החיילים, המגמה שם ברורה ולא ייתכן שניתן יד לחילון ילדינו.

מסיים הרב זמיר כהן ואומר: "מעניין מאוד שאלה המובילים כעת את הקמפיין נגד בחורי הישיבות הם אותם אנשים שלפני לא הרבה זמן קראו לסרבנות והכריזו לא רק שלא נתגייס, נקרא לחיילים לסרב פקודה.... וכל זאת מכיוון שיש להם מגמה מסוימת להוריד את מהשלטון את מי שהם לא חפצים ביקרו.

לנו מה שיש רק להציג את האמת על השולחן ולהתפלל שהשם יברך את עמו בשלום"
הרב כהן מזכיר את חשיבות לימוד התורה, והשפעתו להגנת ישראל. הוא גם מכריז על הקשר בין בריאות רוחנית וכוח והצלחה בקרבים. מוכחים את שני העניינים האלה באמצעות דוגמה משה רבנו וצבאות שבטי ישראל, ובאמצעות התנ"ך בכלל.

יש מהקוראים את הכתבה הזו שלא מוכנים לקבל את העניינים האלה לגמרי. אני ממליץ לכם לשמור על ראש פתוח בכל מקרה, כשאנחנו עוברים את השלב הנוכחי של המלחמה המתמשכת נגד הישמעאלים (ערבים / מוסלמים), וגם נגד ערב רב, הגיורים הכוזבים שצאו איתנו מארץ מצרים. במהלך אלפים שנים צאצאיהם ממשיכים את מאבקם נגד התורה ועם ישראל מבפנים (ראו שמות לח,יב).

האם באמת רוצים את חרדים בצה״ל? (צילום: חבר בפייסבור שמעדיף לשמור על האלמוניות שלו)
Do "they" really want Haredim in the IDF? (Photo: Anonymous Facebook Friend)
They Don't Really Want Haredim (ultra-Orthodox) in the Israeli Defense Forces [IDF] (Translated)
It is true that he has been at the head of an institution that led the integration of religious Zionism into the military system for more than thirty years, but Rabbi Yigal Levinstein shows great understanding for the refusal of the ultra-Orthodox to enlist in the IDF. In an interview with 'b'Sheva' he claims that the main obstacle to the recruitment of ultra-Orthodox lies in the repeated torpedoing of the High Court, and the Women's Affairs advisor to the Chief of Staff, of every ultra-Orthodox program in the IDF that was successful, and for the unwillingness of extreme secularists to include a Jewish identity in the public sphere
Haggit Rosenbaum | "b"Sheva," p. 18, 27 Adar Alef 5784 / March 7, 2024

YNET: Chief rabbi threatens Haredi exodus over conscription, critics call for his resignation
'If you force us to go to the army, we’ll all move abroad,' says Rabbi Yitzhak Yosef, tying Israel's military successes to Torah study; 'Rabbi Yosef's words are an insult and disgrace to IDF soldiers who risk their lives to defend the country,' Lapid says
Moran Azulay | March 10, 2024
Esser Agaroth (2¢):
They don't really want haredim in the IDF.
I wrote the identical words 10 years ago in The Haredi Draft Issue has Never Been About the Haredi Draft.
'If you force us to go to the army, we’ll all move abroad,' says Rabbi Yitzhak Yosef
This is exactly what the ardent leftist contingent of the Erev Rav wants. It is a shame that haredi men are not encouraged to enlist en masse, the boys that the rabbis deem to be appropriate for enlistment, such as those with sufficient emunah (faith) and strength in their Torah learning.

Rabbi Zamir Cohen, founder of Hidabrut, elaborates on the apprehensions of the haredi communities to allows their sons to enlist inthe IDF. Here are some highlights.
Moreover Rabbi Cohen defined the IDF as a “melting pot for secularity and leaving religion.” He brought a study that from the Religious Zionist community, between 210 and 510 of each 1000 leave the values they have been educated with and part of this is due to the atmosphere of their army service.

The IDF even has a special fund to support those who leave religious life, but none for those who return to religion from a secular background. The IDF even promotes officers based on whether they follow the line of secularizing the soldiers and talented religious officers did not receive the promotion they deserved due to their outlook.

Thus the charedi community is wary of allowing its children to join a system where such secular values are espoused and promoted.

(VIN via Going Home to Yerushalayim)
In addition, Rabbi Cohen mentions the importance of Torah learning, and its extension to the protection of Israel. He also proclaims the connection between spiritual health and strength and success in battle. Both concepts are supported by the example set my Moshe Rabbenu, and throughout Tana"kh (The Bible).

Granted there are those of you reading who may not be ready to absorb this. But I encourage you to keep an open mind anyway, as we trudge through the current stage of our ongong war with Ishmael (Arabs / Muslims), as well as the Erev Rav, those false converts who ventured with us out of Egypt, and who descendants continue to their battle against Torah and the Jewish People itself from within (See Ex. 38:12).

No comments:

You Might Also Like...