Monday, August 26, 2024

מה קורה עם איתמר בן-גביר? / Israel's Internal Security Minster Pushed into a Corner. Not So Fast!

כ״ב לחודש החמישי תשפ״ד
English follows the Hebrew.
YNET: המודעה של בן גביר - והמתקפה של גלנט: "משתמש בכספי מדינה כדי לתקוף ראש שב"כ. מזעזע
בישיבת הממשלה, לאחר מכת המנע הנרחבת, תקף שר הביטחון את השר לביטחון לאומי על מודעה שפרסמה מפלגתו נגד רונן בר ש"מוביל לאסון נוסף". "הזדעזעתי מזה", אמר. קיש וגמליאל הצטרפו: "זו שערורייה". השר מהליכוד שדווקא גיבה את בן גביר - ועקיצת גלנט: "רואה שכל חברי עוצמה יהודית תוקפים אותי"
איתמר אייכנר | 25.08.2024

הבוקר פרסמה מפלגת עוצמה יהודית בראשות השר איתמר בן גביר מודעה נגד ראש השב"כ רונן בר, שבה נכתב בין היתר כי מי שנכשל ב-7 באוקטובר "מוביל לאסון נוסף", כשהכוונה לעסקת החטופים. שר הביטחון יואב גלנט תקף בצהריים (ראשון) את בן גביר בישיבת הממשלה הסגורה ואמר: "הזדעזעתי הבוקר לפתוח את העיתון ולראות שאתה משתמש בכספי מדינה לתקוף את ראש השב"כ". שר החינוך יואב קיש הוסיף: "זו שערורייה, זה לא במקום. במיוחד לא בזמן מלחמה".

בן גביר השיב לטענות נגדו: "לראש השב"כ מותר לתקוף שר בממשלה?", והשרה גילה גמליאל העירה: "לא יכול להיות שתוקפים את ראש השב"כ בזמן מלחמה". מי שגיבה את השר בן גביר הוא שר התקשורת שלמה קרעי, מהליכוד: "לעשות מסיבה ולטפוח האחד לשני על השכם זה כן בסדר?", וגלנט עקץ: "אני רואה שכל חברי המפלגה של בן גביר תוקפים אותי".

בדיון התייחס תחילה גלנט ללחימה בצפון, ואמר כי תהיה "הסדרה או מלחמה, אבל בכל מקרה בסוף תהיה הסדרה". בן גביר תקף בתגובה את שר הביטחון: "הרעיון שאחרי מלחמה הם לא יוכלו להשיב - אבל אתה נעול על הסדרה, לא מבין שאתה פוגע בתושבי הצפון".

אז השיב גלנט בביקורת ואמר כי הוא הזדעזע מכך שהוא תוקף את ראש השב"כ מכספי מימון מפלגות. "למה לראש השב"כ מותר לתקוף שרים, לצאת נגד מדיניות הממשלה, לפרסם מכתבים נגד ראש הממשלה ולי אסור להטיח בו ביקורת?", השיב השר לביטחון לאומי. השר קרעי תקף כאמור גם כן: "להם מותר לממן מסיבה של 1,500 איש של חליוה?".

"הבעיה שאתה כבר לא חבר בליכוד ולא מבין שדין אחד לצפון ודין אחד לתל אביב", אמר בן גביר לגלנט, "אתה מבין מה קורה בקריית שמונה, אתה מתעלם מכך שחיזבאללה חוצה את הקווים האדומים, עובר את כל הגבולות ושר הביטחון שלנו מדבר על הסדרה"...

...נתניהו השיב: "אני מסכים שגם אם רוצים לומר ביקורת יש דרך לומר אותה. ואני מבקש לומר לשרים: 'איזה הוא גיבור? הכובש את ביקורתו'. זה יום שהיינו צריכים כולנו להיות מאוחדים כאיש אחד. האויב רואה בפילוג בינינו קורי עכביש מפוררים. אנחנו חייבים להראות לו שאנחנו מאוחדים כאיש אחד כאגרוף כנגד הרוע".
• נתניהו מחכה בשקט ובסבלנות ואז מחלק ושולט. ועוד דבר, אי אפשר להתווכח על ״...יש דרך לומר אותה״. הגיוני נכון? והוא מצליח להעליב גם את בן-גביר וגם בר וגם גלנט באותו רגע. בוא נגיד שעדיין יש לו את זה.
במודעה שפרסמה עוצמה יהודית בעיתונים הבוקר נכתב כי "רונן בר נכשל ב-7.10 ומוביל את ישראל לאסון נוסף. אומרים לא לעסקה מופקרת".

בעקבות המתקפות עליו, 169 בכירים לשעבר במערכת הביטחון, שחברים בפורום "חומת מגן", פנו היום במכתב לראש השב"כ ואמרו לו כי הם מבקשים לחזק את ידו מול המתקפות של בן גביר. "שירות הביטחון הכללי בראשותך מתמודד באחרונה עם אתגרים רבים ובראשם המלחמה בטרור", כתבו. "לצערנו לאחרונה נדרש השירות להתמודד גם עם הטרור היהודי. אנו מבקשים לחזק את ידיך ואת כל עובדי השב"כ מול המתקפות הפרועות והגסות של שרים שלצערנו מורשתם הכהניסטית נותנת את אותותיה בהחלטות ממשלת ישראל. במיוחד כעת כשהשב"כ, צה"ל, המוסד ושאר ארגוני הביטחון, עסוקים בלחימה יומיומית".

במכתבם התייחסו הבכירים, בהם רמטכ"ל, מפכ"לים, ראשי שב"כ ומוסד לשעבר למודעה שפורסמה. "היום אנשי השב"כ התעוררו למודעת הכפשה נגדם הממומנת מכספי ציבור. אנו קובעים כי הניסיונות להחליש את מערכת הביטחון ולהפחיד את ראשיה מלהביע עמדה מקצועית, יפוררו את ישראל ויפגעו בביטחונה". לדבריהם, "ריקון המשטרה מיכולת תפקוד לאור ערכים ממלכתיים והפגיעה האנושה בתפקודה הם תוצאה ישירה של מסע ההסתה וההפחדה של השר בן גביר הממונה עליה ומינויים בוטים 'מטעם' ומשמעותם סיכון מיידי של ביטחון המדינה ושל יכולתה לפעול כמדינת חוק דמוקרטית".
• כל פעם שח״כ או מישהו קישור לממשלה אומר את המילה ״דמוקרטית״ אנו חייבים לצחוק. אין להם מושג מה זאת דמוקרטיה. כל שמיניסט בארה״ב שלומד מידע פוליטי וכלכלה בכיתה י״ב יודע יותר על דמוקרטיה למעשה יותר מח״כים. או אולי הם כן יודעים על דמוקרטיה ופשוט מעוותים את העניין.
היחסים בין בן גביר לבר הפכו מתוחים מתמיד בשבוע האחרון, לאחר שבישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בשבוע שעבר נטש השר לביטחון לאומי את הדיון בזעם - במחאה על מכתב של ראש השב"כ רונן בר, שפורסם בחדשות קשת. במכתב, שבו הזהיר בר מפני "הטרור היהודי" שמסכן את ביטחון המדינה ואת עצם קיומה, הוא גם מתח ביקורת חריפה על בן גביר ועל הפרת הסטטוס-קוו בהר הבית.
• בר מדבר על הסכנה למדינה ועצם קיומה, ולא על הסכנה לעם ישראל או לארץ ישראל. הוא מדבר על פעילויות המתנחלים להגן על עצמם כ״טרור יהודי״. נראה שמבחינתו, כל דבר ש באמת קשור בתורה איום הקיומי על המדינה.
• הממשלה הכשילה את אותם מתנחלים, נאמנים לתורה על פני המדינה, פעם אחר פעם. מצמצמת חיילי צה"ל מיהודה ושומרון בתירוץ הנחוץ להם בעזה. למתנחלים הממלכתיים -- הילדים טובים שמתנגים יפה -- אין הרבה בעיות בביטחון. לא כדאי לאף אחד להתפלא.
• להיות ממותגים כ"טרוריסטים" על כך שהם מגנים על עצמם, כאשר הממשלה לא יכולה או לא רוצה להגן עליהם, ובזמן שרבים מהם משרתים בעזה ומגנים על המדינה כולה, הוא אחד הדברים הגרועים ביותר שממשלת ישראל עשתה אי פעם.
• אירועי הרצח של אלטלנה היו רעים, אבל המדינה עדיין לא הייתה מדינה.
• "טרוריסטים" האלה אפילו מוסרים את חייהם כדי להגן על האליטה חילונית ששונאת אותם.
(כבר היינו צריכים ללמוד את הלקח שלנו ממלחמת לבנון בפיקודו של אהוד ברק.)
• בינתיים הממשלה מקפידה להמנע מלפגוע ב"אזרחים [הלא כל כך] התמימים" בעזה שנמצאו מחזיקים בני ערובה ישראלים, מחשש לעונש מהקהילה הבינלאומית. לא לדאג. אנו נענש על ידיהם בכל מקרה.
• מי שמציע אסטרטגיה שונה מהגנת האזרחים בעשה, שיכלה להציל חיים של אינספור חיילי צה"ל, הוא מסתכן בהאשמתו בעבירת הסתה, ואז יורשע וייענש.
לפי הדיווח, בר טען כי התקדמות בכיוון של בן גביר "תוביל לשפיכות דמים רבה ותשנה ללא היכר את פניה של מדינת ישראל", והדגיש: "נדרש מאמץ בין-משרדי למיגור התופעה. אני משוכנע שזה צריך להיות אחד היעדים המרכזיים של הממשלה. מוקדם לפני שיהיה מאוחר מדי. תופעה זו מייצרת סיכון משמעותי ביותר לביטחון האזור". כמו כן, הזהיר מפני "פיגועי נקם".

בן גביר, מצידו, אמר בקבינט כי בר אחראי על מחדל 7 באוקטובר, תקף את מכתבו - והטיח כי הוא "נכנע לחמאס בהר הבית". הוא דרש לפטר את ראש השב"כ, בעוד שנתניהו ויתר השרים הגנו עליו וגיבו אותו.
עשר אגורות (2¢):
למרות שאני מוכן לקבל ביקורות השונות על השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, כולל זו של יונתן פולארד, אולי בכל זאת הוא לא עושה עבודה כל כך גרועה כמו שחשבו. הוא בהחלט מעצבנים את האנשים הנכונים.
• בן גביר מעז לבקר את ראש השב״כ.
• ח״כים מבקרים את בן-גביר משתמש בכספי המפלגה למודעהת ביקורת על ראש השב״כ, בעוד הממשלה משתמשת בכספים למסיבת יציאה של ראש המודיעין הצבאי אהרון חליבה ו-1,500 איש.
• בן גביר: "אנחנו בתשעה באב, הר הבית, באים לציין כאן את חורבן בית המקדש. אבל צריך גם להגיד ביושר: יש התקדמות מאוד גדולה כאן במשילות, בריבונות. תמונות של יהודים שמתפללים כאן. כמו שאמרתי - המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה". לדבריו, הוא עלה להר הבית כדי להתפלל ל"החזרת החטופים, שלום החיילים וניצחון במלחמה".
• בן גביר קרא להקים בית כנסת בהר הבית
הרצוג: צריך להוציא את הכהניזם מהממשלה
בן גביר מתמודד מול מוסר כפול ללא הרף -- אנו מתמודדים מול מוסר כפול ללא הרף. המוסר הכפול הזה הוא גדול וחזק ואי אפשר לראות את סופו.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית
Photo: Temple Mount Director / צילום: מנהלת הר הבית
Itamar Ben-Gvir and Minister of the Negev and Galilee Yitzhak Vasserlauff on the Temple Mount

Otzmah Yehudit (Jewish Strength):
Ronan Bar failed on October 7th, and is leading Israel to another disaster.
Say no to a reckless deal!
Ha'aretz: Ben-Gvir Runs Ad Against Shin Bet Chief for 'Failing on October 7' in Israeli Newspapers
The ad, which includes the logo of Ben-Gvir's Otzma Yehudit party and a photo of Shin Bet chief Ronen Bar, claims Bar 'failed on October 7 and is leading Israel to another disaster,' adding 'Say no to a reckless deal.' The Prime Minister's Office has yet to respond

Noa Shpigal, August 25, 2024

Far-right party Otzma Yehudit published a paid ad in Israeli newspapers on Sunday morning against a hostage deal with Hamas and against Shin Bet security service chief Ronen Bar.

The ad, which includes Otzma Yehudit's logo and portrays Bar's picture, states: "Ronen Bar failed on October 7 and is leading Israel to another disaster. Say no to a reckless deal."

Bar issued a public warning three days ago, claiming that Jewish terror is posing an existential threat to Israel. In a letter sent to Prime Minister Benjamin Netanyahu, cabinet ministers and the attorney general, Bar warned that the leaders of the Jewish terrorists "want to cause the system to lose control, causing indescribable damage to Israel."
• When Bar says "Israel," I am certain that he means "the State of Israel," and not the "People of Israel" nor the "Land of Israel." To him, anything Torah-related, that is truly Torah-related, is probably his existential threat to the State. The YNET piece in Hebrew above, in which he says "State," instead of "Israel," confirms this.
• The government has failed those settlers, loyal to Torah over State, time and time again. Removing IDF resources from Judea and Samaria with the excuse they are needed in Gaza, while the "well-behaved," mamlakhti (diehard State loyalist) settlers do not appear to be having too many issues, should come as no surprise to anyone.
• Being branded as "terrorists" for defending themselves, when the government cannot or will not defend them, and while many of them are serving in Gaza defending the entire State, is one of the worst things the Israeli government has ever done.
• The Altalena incident murders were horrible, but the State was not a State yet.
• These "terrorists" have even been giving their lives to defend those secular elitists who hate them.
(We should have already learned our lesson from the Lebanon War under Ehud Barak.)
• Meanwhile the government has been careful not to harm the not so "innocent civilians" of Gaza (who were found holding Israeli hostages), fearing retribution from the international community, retribution which we are bound to receive anyway.
• Anyone who suggests a different strategy than this one, that could have saved countless lives of IDF soldiers, risks being accused of the crime of incitement, convicted and punished.
Bar added that police incompetence and "perhaps a sense of hidden support" for these acts are increasing considerably, reflected in "the significant expansion" of those taking part in these acts.

He noted that the perpetrators of Jewish terror have lost all fear of administrative detention "due to the conditions they get in prison and the funds they receive after their release from Knesset members as well as legitimacy and praise, alongside a delegitimization campaign against the defense officials." All these give a tailwind to the Jewish terrorism, Bar argued.

On Friday, Ben-Gvir issued a statement to the media attacking Bar and Defense Minister Yoav Gallant in wake of the arrest of four settlers suspected of committing "terrorist acts against Palestinians."

"The captains of the failure, Ronen Bar and [Defense Minister Yoav] Gallant, the father of the [pre-Oct. 7] misconception, continue to harass patriots," he wrote.

"The head of the Shin Bet, who sent 'an emergency letter' should have received a letter of dismissal by October 8. The ongoing failure is his and the defense minister's behavior should end, the sooner, the better," Ben-Gvir added.


The Prime Minister's Office has yet to respond to a Haaretz request for a comment on Otzma Yehudit's ad.
• Actually, in the YNET report in Hebrew found above, Netanyahu mentions how "there is a way to issue criticism," implying that he does not approve of the way Ben-Gvir went about criticizing Shabbak Chief Ronen Bar. Netanyahu waits quietly and patiently and then divides and conquers. We cannot even argue with his logic, can we? He also manages to put both Ben-Gvir, Bar, and Galant in their place, all in one shot. Let's just say that, like him or not, Netanyahu has still got it.
• The YNET report also mentions "threats" to democracy. Every time MK or someone linked to the government says the word "democratic" we have to laugh. They have no idea what democracy is. Every 12th-grader in the U. S. who is required to take "civics" knows more about democracy than any MK. Or perhaps MKs do know about democracy, but simply distort it for their own gain. The only threat to Israel's fleeting democracy is its own Supreme Court.
Opposition leader Yair Lapid said in response that "Only an unstable clown like Ben-Gvir is capable in the middle of the war, while residents in the north are in shelters and soldiers are getting killed, of paying for an ad attacking the head of the Shin Bet who is a patriot and a real fighter like Ben-Gvir never was and never will be."

Yesh Atid lawmaker Meirav Ben Ari took to X, slamming Ben-Gvir. "In the middle of a war, the national failure minister pays for an ad attacking the Shin Bet chief. There has never been, and never will be, such a pathetic and incompetent cabinet minister in Israeli history," she wrote.
Esser Agaroth (2¢):
Sure, Ha'aretz is biased... very biased. But in my experience, it pays to pay attention to the tripe it puts out once in a while. Sometimes, it can even backfire on itself. And that is well worth it to that, when it happens.

It also happens to be the first version in English, reporting on the same internal, government fighting as the YNET piece in Hebrew above.

Although I appreciate the various criticism of Internal Security Minister Itamar Ben-Gvir, including that of Yonatan Pollard, maybe he is no doing such a bad job after all. He has definitely hit some nerves.
The double standards Ben-Gvir is continually up against -- the double standards that WE are continually up against -- the doesn't seem to be any end to them.

No comments: