Tuesday, March 28, 2017

המקור של המם: אתה לא הנשיא שלי/You Are Not My President Meme Origin

ראש החודש הראשון תשע״ז
English follows the Hebrew.

בטח שאתם כבר ראיתם את הממים,* התמונות עם כתוביות המסתובבות באינטרנט, ונמצאות בחולצות ובחומות על נשיא ארה״ב הדי חדש דונאלד טראמפ. בכל מיני תמונות כתוב בהן ״הוא לא הנשיא שלי.״ (הפירוש המלא של ״מם״ נמצא למטה.)

האמריקאים שיוצרים ומעבירים את התמונות האלה הם שמאלנים. הם הם לא רק מאוכזבים על תוצאות הבחירות הארציות. אלה הם כועסים ומתוסכלים עליהן. הם אמרו לאמריקאים הימינים לכבד את תוצאות הבחירות אבל עכשיו, אחרי שהמועמדת של השאלנים הפסידה, הם לא מכבדים את תוצאות הבחירות כמו שהם ביקשו דרשו מהימינים, אלא הם מביעים את הצביעות שלהם.

״לא הנשיא לשלי״
והנה, אני מצאתי עוד תמונה. התמונה הזאת של נשיא מדינת ישראל ראובן ״רובי״ ריבלין וכתוב בה אותו הביטוי ״אתה לא הנשיא שלי.״

אז, נראה לי שאתה חושבים שישראלי גנב השיג את הרעיון הזה מהשמאלנים האמריקאים.

לא נכון! התאריך של התמונה הזאת של הנשיא ריבלין הוא יוני, 2015, יותר משנה לפני הבחירות בארה״ב. אז איזה אירוני אם ההפך קרה, שהשמאלנים השיגו גנבו את הרעיון לעשות מם על הנשיא טראמפ מהיהודים הימינים בארץ ישראל שיצרו את המם על הנשיא ריבלין.


Caption: "You are not my president."

Surely you have seen the memes of the recently elected, President of the United States, Donald Trump. All kinds of photos and drawings with the caption "He is not my president."

The Americans who created these meme are leftists. They are not only disappointed. They are angry and frustrated at the results of their national elections. They told the right-wing Americans to respect the election results, but now that their candidate has lost, they are ones not respecting the results of the elections as they asked those on the right to do. Instead, they are expressing their hypocrisy.

I just found another meme, one of the President of the State of Israel, Re'uven "Ruby" Rivlin, with practically the same caption, "You are not my president."

Perhaps you are thinking that an Israeli got the idea for this meme from American leftists.

Nope! The date of the President Rivlin meme is June, 2015, over a year before the American elections. How ironic it would be if it was the opposite which occurred, that the American leftists got the idea to make this meme for President Trump from the Right-wing Jews who made the above meme of President Rivlin.

*********

meme noun

מם, יחידת מידע תרבותית (כמו רעיון, מנהג, שפה, שיר) העוברת מדור לדור

meme יחיד | memes רבים

מֵם (מלועזית: Meme; המונח נגזר מהשורש היווני שמשמעותו "זיכרון") הוא יחידת מידע שמשתכפלת ממוחות ומאגרים לא-חיים של מידע (כגון ספרים ומחשבים), למוחות או מאגרים אחרים. במונחים יותר מפורטים, מם הוא יחידה של אבולוציה תרבותית שמשכפלת את עצמה, והיא דומה במקצת לגן (היחידה של הגנטיקה). ממים יכולים לבטא חלקי רעיונות, שפות, חלקיקים אלמנטריים, מנגינות, דגמים, כשרונות, ערכים מוסריים או אסתטיים או כל דבר אחר שנלמד ומועבר לאחרים כיחידה אחת. תחום הלימוד של המודלים האבולוציוניים של מעבר מידע קרוי ממטיקה. את המושג "מם" טבע ריצ'רד דוקינס ב-1976 בספרו "הגן האנוכיי". ל

No comments:

You Might Also Like...