Thursday, December 14, 2023

אחרי ששמעו את דברי נשיאות אוניברסיטות בבית הנבחרים, מה יש יהודי ארה״ב עשות? / After the University Presidents Infamous Testimony, What's a Jewish Student to Do?

ה׳ לחודש העשירי תשפ״ד
English follows the Hebrew.

עשר אגוגורת (2¢):
הרוורד
למרות שהמטרה של הכתבה הזו דוברי אנגלית ובמיוחד היהודים עדיין המתגוררים בארה״ב, אני כותב אותה בעברית. אולי יש אבא או אמא ישראלי בלוס אנג׳לס שמוכן לעודד לבן או לבת שלו לחזור לארץ ישראל. וגם אפשר להעביר את זה לחברים שלהם דוברי אנגלית בארה״ב באנגליה וכו׳.

רוב הישראלים שמעו על נשיאות האוניברסיטות הרוורד, פנסיבניה, והמכון הטכנולוגי של מסצ׳וסטס שהשתתפו בשימוע בועדת אנטישמיות בקמפוסים של בית הנבחרים ארה״ב.

אין ספק שרוב יהודים בארה"ב צפו או לפחות שמעו את העדות המתועבת של שלוש נשיאיות אוניברסיטאות בפני ועדת בית הנבחרים לאנטישמיות בקמפוסים. שלושת האוניברסיטה המיוצגת בוועדה זו הם אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת פנסילבניה, והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס [MIT]. רה״מ נתניהו למד גם בהרוורד וגם ב-MIT. כל שלוש הנשיאיות נכשלו כישלון חרוץ. פיטרו את הנשיאה של אוניברסיטת פנסילבניה. נשיאת הרווארד יצאה בהצלחה מהצבעת אי אמון של מועצת המנהלים של האוניברסיטה.

כל הפרשה הזו מעלה את השאלה: האם כל הורה יהודי נורמלי בארה״ב יכול לאשר, ובכך להיות מוכן לשלם עבור, לימודי תואר אקדמי של ילד בכל אחד מהמוסדות הללו?

גם בליגת "האייבי״ (״הקיסוס״ - בגלל החומות המכוסות בקיסוס) עם הרווארד ופן נמצאות האוניברסיטאות השמאלניות הידועה לשמצה בראון וקולומביה. האם אוניברסיטאות ייל ופרינסטון ודארטמות' יכולות להיות טובות יותר? חבר ובוגר של אוניברסיטת קורנל בדיוק אמר לי שהוא חושב שקורנל גרועה באותה רמה.

בחוף המערבי של ארה״ב יש אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי ואוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס [UCLA] איפה אני למדתי. אני נזכר היטב שבשנות ה-80 רשמו את הביטוי "ציונות = גזענות" על דלת המשרד של אגודת הסטודנטים השחורים (אמריקאים אפריקאים).

*הציונות לא מוציאה מכלל גזע מסוים, אלא רק אמונות.

גורמים ליהודים האמריקאים ליהודי אמריקה שמאמינים שיש להם חובה להשיג תואר אקדמי באוניברסיטה, מה אתם אמורים לעשות עכשיו? להסתיר את זהותכם היהודית באוניברסיטות האלה? להתנהג שעברתם בהתלחה את שטיפת המוח של שנאה עצמית? או לעבור את שטיפת המוח זו באמת כדי לשרוד באווירה כזו? שווה לכם?

ככה זה בארה״ב אצל משפחות יהודיות. מי שלא לומד ומצליח להפוך להיות רופא, עורך דין, או עמיל בורסה הוא כשל. נותנים לבן אחד משפחה הגדולה להיות רב ועוד אחד לעבוד בבידור. וזהו.

יש חברות הייטק מפסיקות לדרוש תוארים אקדמיים ופשוט דורשות יצירתיות. יש חברות בכלל מפסיקות לדרוש תואר שני במנהל עסקים ומעדיפים יותר ניסיון.

לא אכפת להורים יהודים בארה״ב. אלא הם מצפים שהילדים שלהם ישיגו את חתיכת הנייר הזו (תעודת גמר).

אז מה יש להורים יהודים באמריקה לעשות? לשלוח את הילדים שלהם ארצה? זו יכולה להיות ההתלבטות שלהם קשה ביותר. ילדיהם יקבלו השכלה אוניברסיטאית ברמה הגבוהה אפילו יוקרתית. אבל מה אם הם ימצאו בן או בת זוג? ואז מה אם הם רוצים להישאר בארץ? אוי גוואלד! (בציניות)

כשמציעים להם את הפתרון הזה הם יגידו "תודה לאל שילדינו לא מדברים עברית!"

אין בעיה.

כיום יש הזדמנויות רבות לסטודנטים ללמוד באוניברסיטה באנגלית, ולא רק לתואר ראשון, אלא גם לתארים מתקדמים. יש אפילו בתי ספר לרפואה דוברי אנגלית בתל אביב באר שבע ובצפת.

יש תוכנית MBA דוברי אנגלית במכון הטכניון היוקרתי. למרות הירידה בדרישות MBA, יש הזדמנויות של סטג׳, הרשת, וההשמה בעבודה שיש! כמובן שזו סיבה נוספת לכך שהורים יהודים באמריקה יתנגדו לילדיהם ללמוד בישראל.

אז מה הכוונה של הכתבה הזו?

כדברי הרב משה ליכטמן, בספרו ארץ ישראל בפרשה (באנגלית), "היהודים שכחו שהגלות היא עונש".

יהודי אמריקה עדיין לא מסוגלים או לא רוצים לראות את הכתובת על הקיר (כמו במשתה בלשאצר; הסמנים המופיעים בענייני השעה). יותר קל להם להכחיש את העלייה באנטישמיות בשנאת היהודים בארה"ב, ולא רק בקמפוסים של אוניברסיטות. פעם אחר פעם, יהודים מתעקשים להאמין ששוב הכל יהיה בסדר, ושיהודים כמוני הם משוגעים משיחיים ואוהבים לעשות בלגנים וליצור מחלוקות.

הורים יהודי אמריקה בהחלט לא מעוניינים להתיחס לישראל כהמולדת האמיתית היחידה של עם ישראל אלא מרגישים בבית יותר בארה"ב. אפילו רבים מהציונים כביכול הדתיים המודרניים לא מוכנים להשתתף ממש בבנייתה חוץ מבזריקת כסף עלינו. הם מוכנים לאפשר לילדיהם לבלות שנה בישיבה, או אפילו בצה"ל, למטרה להסיר מעצמם את הרגשותם של האשמה שהם עדיין גרים בחו״ל בגולה.

הביטוי התקוע בראש שלהם הוא "ישראל היא ארץ מולדת של העם ישראל, אבל יהודים אחרים יכולים לעשות את כל העבודה שם בשבילנו".

אפילו יש יהודים מתעקשים באומרו, "גם העבודה שלנו למען ישראל בארה"ב חשובה!"

עד מתי תפסיקו לחיות בסרט הזה?! אם אתם לא מוכנים להשתתף בבניית ארץ מולדתנו, אם אתם מתעקשים להמשיך להשקיע בארצות מקלטנו הזמניות שמספקות על ידי בעליהן הגויים, אם אתם מתעקשים להתלונן על הבעיות שבממשלת ישראל (אני מתלונן עליה כל הזמן!), אבל לא מוכנים להשתתף בפתרון לשנותה, אז בבקשה תצילו את ילדיכם, מציפורני הגלות.

אני כבר מניח שלא תקשיבו לי.

אתם רק רואים את המלחמה ממוקדת בארץ ומסרבים לראות שרק מרכז המלחמה נמצא כאן. המלחמה נמצאת בכל רחבי העולם. הילדים שלנו בארץ מסכנים את חייהם למען מולדתנו, ונופלים כמו זבובים, בשל המדיניות הנוגד בתורה של המדינה.

אנחנו באמת צריכים עזרה מכם.

אתם באמת צריכים עזרה ממנו, אבל אתם מסרבים לקבל את זה.

אז אני מאחל את הילדיכם בהצלחה בהרווארד, או ב-UCLA, או בכל מקום אחר. האונברסיטות של התבוללות. אני מתפלל שכולכם תצאו בהצלחה מהגלות של אדום ולא תהיו אבודים כשמונים אחוזים עם ישראל שנאבדו בארץ מצרים.

ואם לא אז אני מתפלל שהילדיכם יצליחו לצאת מהאוניברסיטות האמריקאיות בלי ג׳וקים בראש של שנאה עצמית ובלי בן או בת זוג נכרי.

Esser Agaroth (2¢):
I cannot imagine that any Jew in the U. S. who watches the news, does not know of the abhorrent testimony by three university presidents before the House of Representatives' Committee on Anti-Semitism on Campuses. The three unversities represented at this committee were Harvard University, the University of Pennsylvania [Penn], and the Massachussetts Institute of Technology [MIT]. All three presidents failed miserably. Penn's president is no more. Harvard's president survived a no confidence vote of the university's board.

This whole affair begs the question: Could any normal Jewish parent possibly approve, and thus be willing to pay for, a child's education at any of these institutions?

Technion - Israel
Institute of Technology
Also in the Ivy League with Harvard and Penn are the notoriously leftist Brown and Columbia Universities. Could Yale and Princeton and Dartmouth Universities any better? A friend and alumnus of Cornell just told me he thought his alma mater was just as bad.

On the west coast we have the University of California, Berkeley [Cal] and my alma mater, the University of California, Los Angeles [UCLA], when even in the mid-1980s the phrase "Zionism = Racism" was posted on the door of the Black Students Association [BSA].

*Zionism doesn't exclude any particular race, just creeds.

Those American Jews Jewish Americans believing they have an obligation to obtain a university degree, what are you supposed to do now? Become crypto-Jews at these institutions, pretending that they drank the woke kool-aid? Actually dring the woke kool-aid?

As I have written previously, these Jewish parents are not willing to consider the option of letting their kids off the hook from working to obtain that almighty piece of paper, known as a university diploma. Read Doctor, Lawyer, Broker, Loser, 2010.

Not even the latest trend for high tech is not to have one. Only those with creativity need apply.

MBAs are also no longer a jewel on one's resume; experience is.

So what are Jewish American parents left to do? Send their kids to Israel? This would be their ultimate dilemma. Their children would receive a top level university education. But what if they meet someone? What if they want to stay? In Israel of all places?! Oy Gevald!

"Thank goodness my children don't speak Hebrew!"

No problem.

There are now many opportunities for students to study in English, not only for their Bachelor's degrees, but for graduate degrees as well. There are even English speaking medical schools: Tel Aviv, Be'er Sheva, and Tzfat.

There is English speaking MBA program at the prestigious Technion Institute. Even though we are seeing a trend MBA, think of the networking and job placement opportunities to be had! Of course, this would be another reason why Jewish American parents would oppose their children studying in Israel.

So what is the point of this post?

In the words of Rabbi Moshe Lichtman, in his book Eretz Yisrael in the Parsha, "Jews have forgotten that the exile is a punishment."

Jewish Americans are still so unable or unwilling to see the writing on the wall. It is just too easy to deny the increase in Anti-Semitism Jew-hatred in the U. S., and not just on university campuses. Time and time again, Jews insist on believing it will all just die down again, and that Jews like me are messianic-crazed, apocalyptic nuts.

Jewish American parents are certainly not interested seeing in Israel as the only true, homeland of the Jewish People, as opposed to the U. S. Not the even many of the Modern Orthodox "Zionists" are willing to participate in its manifestation. Rather they are willing to alow their children to spend a year in yeshiva, or even in the IDF, to get the Zionist guilt out of their, and their kids', systems.

"Israel is the homeland of the Jewish People, but let other Jews do all of the work for us."

Some even insist by saying, "Our work in the U. S. is important, too!"

Oh, when you stop fooling yourselves?! If you are not willing to help build up our homeland, if you insist on continuing to invest in the temporary refuge provided by non-Jewish countries, if you insist on complaining about the problems with the Israeli Government (I complain about it all the time!), but are unwilling to be part of the solution by trying to change it, then please at least consider saving your children, from the clutches of galuth (the exile).

But you won't.

All you see is the war, focused in Israel, refusing to see that only the focus is here. The war against the Jews is everywhere. Only our children are risking their lives for our homeland, and dropping like flies, due to the anti-Torah policies of the State.

We could really use your help.

And you could use ours, but you refuse to see it.

Good luck at Harvard, or UCLA, or wherever. Universities of assimilation. I pray that all of you will make it out of the galuth of Edom and that you will not become lost like 80 percent of Israel who were lost , and did not make it out of Egypt.

If not, then I pray that your children will at least be able to leave American universities unscathed, without Jewish self-hatred, and without a non-Jewish spouse.

No comments:

You Might Also Like...