יום הזיכרון (נדחה) תשפ״ד
English follows the Hebrew.
עשר אגורות (2¢):
הבוקר אני קראתי על רב בישראל שהיה בחנות בזמן הצפירת הבוקר. הרב הזה טעה בחישוב זמן הצפירה, והופתע כשהוא שמע את זה. אבל הוא פשוט המשיך לחפש את מה שהוא צריך לקנות בחנות וסבל מכל המבטים עניינים של אלה שעצרו לצפירה.
לפני שאתם קופצים למסקנות כלשהן -- שאני בטוח שכבר קפצתם -- הרב הזה מעודד יהודים לעלות ארצה. כנראה לא ציפיתם לקרוא את זה, נכון? בצפירת אמש הוא היה בעיצומו של לימוד תורה. הצפירה לא גרמה לו להפסיק. כפי שהוא כותב, "איזה זכות תהיה לחיילים הנפטרים אם אני דווקא אפסיק ללמוד תורה בזכותם?"
אני מסכים לחלוטין.
מכיוון שהייתי במקום ציבורי בזמן הצפירה,ידעתי את זה מראש, הקפדתי להחזיק ביד את ספר תהילים. בניגוד לעמידה בשקט בזמן הצפירה, אני עמדתי וקראתי תהילים כי קריאת תהילים היא מנהג יהודי.
כפי דברים הציניים של ידידי היקר אריאל בן יוחנן ז"ל, הידוע בבלוג שלו ״מהפכת התורה״, הוא לא יכול לזכור שהרמב"ם הזכיר שום "הלכות הצפירה" במשנה תורה. כמובן מפני שאין דבר כזה.
אני מתפלא שמעולם לא ייגש אליי אחרי הצפירה כדי לשאול אותי מה אני עושה, ואז אפילו לבקר אותי. אם אנשים היו שואלים על מה שאני עושה, אז תהיה לי ההזדמנות להאיר להם את הרעיון הזה של קריאת תהילים. ברור שרוב היהודים כבר יודעים על זה. הם פשוט לא יודעים שיש רשות לעשות כך. אני מתכוון לתת להם רשות באמצעות מעשיי.
כדאי לזכור את חיילינו הנופלים ואת קורבנות הטרור האזרחיים בעשרה בטבת. בנוסף לזכור הטלת נבוכדנצר מלך בבל מצור על ירושלים, וגם הרבנות הראשית החליטה את היום הזה יום הקדיש הכללי. יום זה נועד לאפשר לקרובי הנספים בשואה שיום פטירתם לא נודע לנהוג במנהגי יום פטירה השנתי.
אבל, עד שיהודים יחליפו את יום הזיכרון למנהג הזה , כדאי להמשיך לנצל את ההזדמנות כדי לחנך את אחינו. זו הסיבה העיקרית כן עומד בזמן הצפירה כשאני נמצא במקום ציבורי, ודווקא קורא תהילים.
אני מתפלא שהמנהיגים החילונים הציונים כביכול החמיצו את ההזדמנות הגדולה לנצל את היהדות באמצעות קביעת ציון יום זיכרון חיילי צה״ל בתשעה באב.
כנראה הרעיון הזה חזק מדי עבור נשמותיהם חסרות אמונה באלוהים.
כמובן שזה היה מוביל לתוצאה הפוכה מהרצוי, בדיוק כמו היוזמה של רה״מ הראשון דוד בן-גוריון לקבוע מזוזות בבניינים ציבוריים. לא לשם מצוות תורה, אלא כי זה היה משהו יהודי שיהודים עושים. הוא גם סבר שיש ללמד את התנ"ך בבתי הספר, שוב מאותה סיבה כמו קביעת מזוזות. התוצאה לא מה הוא ציפה. ילדים יהודים קיבלו קצת חינוך תורני. ואז בסופו של דבר כמה ילדים המשיכו ללמוד תורה.
בן-גוריון ניסה להוריד את הקדושה מהתנ"ך. אבל אי אפשר לעשות את זה. אפשר לכפור בתנ"ך. רשעים יכולים לסלף אותו. אבל אי אפשר להסיר את קדושתו.
בואו נתיחס לעובדה. ציונות הסוציאליסטית הציונות של תנועת העבודה ובן-גוריון אינה ציונית בכלל. הם גנבו את המילה ״ציונות״, ופירשו אותה מחדש. הציונות היא האמונה שהקב״ה נשבע לאבותינו ולנו את ארץ ישראל. ומקור הרעיון הזה הוא לא בל-גוריון או הרצל או כנס בזל אלא התורה, מה שחסר לחברי ציונות הסוציאליסטית לגמרי.
מדינה יהודית היא מעולם לא המטרה של ציונות הסוציאליסטית, ואין צריך לומר שהחזרת מלכות ישראל גם לא המטרה שלה אלה ההיפך. המטרה לש ציונות הסוציאליסטית היא מדינה דמוקרטית, כלומר הלניסטית, ליהודים... ולכל מי שרוצה להצטרף. רוב האומות בעולם מכנות זאת גלובליזם.
המצאת טקסים חילוניים הגוררים לדת אזרחית היא הרסנית לעם ישראל. אבל לדעתי עושים את זה בכוונה. כוחות השילטון כל כך מפחדים מהתורה, עד שהם מרגישים נאלצים להלחם נגדה. הרעיון שחוקי התורה קודמים לחוקי האדם, כלומר המדינה, מאיים אותם. הם חושבים שהיהודים המאמינים שהקב"ה ותורתו בסמכות עליונה על פני המדינה הדמוקרטית כביכול הם איום נגד שילטונם.
ועכשיו, כל אחד מאיתנו צריך להחליט איך להשתתף בתיקון הנזק שהזיקו את עם ישראל. בהחלט אני לא הראשון שחשב על קריאת תהילים בזמן הצפירה. אבל לחלק הקטן שלי אני גם בוחר לעשות כך.
הבוקר אני קראתי על רב בישראל שהיה בחנות בזמן הצפירת הבוקר. הרב הזה טעה בחישוב זמן הצפירה, והופתע כשהוא שמע את זה. אבל הוא פשוט המשיך לחפש את מה שהוא צריך לקנות בחנות וסבל מכל המבטים עניינים של אלה שעצרו לצפירה.
לפני שאתם קופצים למסקנות כלשהן -- שאני בטוח שכבר קפצתם -- הרב הזה מעודד יהודים לעלות ארצה. כנראה לא ציפיתם לקרוא את זה, נכון? בצפירת אמש הוא היה בעיצומו של לימוד תורה. הצפירה לא גרמה לו להפסיק. כפי שהוא כותב, "איזה זכות תהיה לחיילים הנפטרים אם אני דווקא אפסיק ללמוד תורה בזכותם?"
אני מסכים לחלוטין.
מכיוון שהייתי במקום ציבורי בזמן הצפירה,ידעתי את זה מראש, הקפדתי להחזיק ביד את ספר תהילים. בניגוד לעמידה בשקט בזמן הצפירה, אני עמדתי וקראתי תהילים כי קריאת תהילים היא מנהג יהודי.
כפי דברים הציניים של ידידי היקר אריאל בן יוחנן ז"ל, הידוע בבלוג שלו ״מהפכת התורה״, הוא לא יכול לזכור שהרמב"ם הזכיר שום "הלכות הצפירה" במשנה תורה. כמובן מפני שאין דבר כזה.
אני מתפלא שמעולם לא ייגש אליי אחרי הצפירה כדי לשאול אותי מה אני עושה, ואז אפילו לבקר אותי. אם אנשים היו שואלים על מה שאני עושה, אז תהיה לי ההזדמנות להאיר להם את הרעיון הזה של קריאת תהילים. ברור שרוב היהודים כבר יודעים על זה. הם פשוט לא יודעים שיש רשות לעשות כך. אני מתכוון לתת להם רשות באמצעות מעשיי.
כדאי לזכור את חיילינו הנופלים ואת קורבנות הטרור האזרחיים בעשרה בטבת. בנוסף לזכור הטלת נבוכדנצר מלך בבל מצור על ירושלים, וגם הרבנות הראשית החליטה את היום הזה יום הקדיש הכללי. יום זה נועד לאפשר לקרובי הנספים בשואה שיום פטירתם לא נודע לנהוג במנהגי יום פטירה השנתי.
אבל, עד שיהודים יחליפו את יום הזיכרון למנהג הזה , כדאי להמשיך לנצל את ההזדמנות כדי לחנך את אחינו. זו הסיבה העיקרית כן עומד בזמן הצפירה כשאני נמצא במקום ציבורי, ודווקא קורא תהילים.
אני מתפלא שהמנהיגים החילונים הציונים כביכול החמיצו את ההזדמנות הגדולה לנצל את היהדות באמצעות קביעת ציון יום זיכרון חיילי צה״ל בתשעה באב.
כנראה הרעיון הזה חזק מדי עבור נשמותיהם חסרות אמונה באלוהים.
כמובן שזה היה מוביל לתוצאה הפוכה מהרצוי, בדיוק כמו היוזמה של רה״מ הראשון דוד בן-גוריון לקבוע מזוזות בבניינים ציבוריים. לא לשם מצוות תורה, אלא כי זה היה משהו יהודי שיהודים עושים. הוא גם סבר שיש ללמד את התנ"ך בבתי הספר, שוב מאותה סיבה כמו קביעת מזוזות. התוצאה לא מה הוא ציפה. ילדים יהודים קיבלו קצת חינוך תורני. ואז בסופו של דבר כמה ילדים המשיכו ללמוד תורה.
בן-גוריון ניסה להוריד את הקדושה מהתנ"ך. אבל אי אפשר לעשות את זה. אפשר לכפור בתנ"ך. רשעים יכולים לסלף אותו. אבל אי אפשר להסיר את קדושתו.
בואו נתיחס לעובדה. ציונות הסוציאליסטית הציונות של תנועת העבודה ובן-גוריון אינה ציונית בכלל. הם גנבו את המילה ״ציונות״, ופירשו אותה מחדש. הציונות היא האמונה שהקב״ה נשבע לאבותינו ולנו את ארץ ישראל. ומקור הרעיון הזה הוא לא בל-גוריון או הרצל או כנס בזל אלא התורה, מה שחסר לחברי ציונות הסוציאליסטית לגמרי.
מדינה יהודית היא מעולם לא המטרה של ציונות הסוציאליסטית, ואין צריך לומר שהחזרת מלכות ישראל גם לא המטרה שלה אלה ההיפך. המטרה לש ציונות הסוציאליסטית היא מדינה דמוקרטית, כלומר הלניסטית, ליהודים... ולכל מי שרוצה להצטרף. רוב האומות בעולם מכנות זאת גלובליזם.
המצאת טקסים חילוניים הגוררים לדת אזרחית היא הרסנית לעם ישראל. אבל לדעתי עושים את זה בכוונה. כוחות השילטון כל כך מפחדים מהתורה, עד שהם מרגישים נאלצים להלחם נגדה. הרעיון שחוקי התורה קודמים לחוקי האדם, כלומר המדינה, מאיים אותם. הם חושבים שהיהודים המאמינים שהקב"ה ותורתו בסמכות עליונה על פני המדינה הדמוקרטית כביכול הם איום נגד שילטונם.
ועכשיו, כל אחד מאיתנו צריך להחליט איך להשתתף בתיקון הנזק שהזיקו את עם ישראל. בהחלט אני לא הראשון שחשב על קריאת תהילים בזמן הצפירה. אבל לחלק הקטן שלי אני גם בוחר לעשות כך.
Esser Agaroth (2¢):
This morning I read about a rabbi in Israel who was in the store at the time of this morning's siren. The two-minute siren, and standing silently for its duration, is one of the State of Israel's ways of commemorating our fallen soldiers, as well as civilians killed in terror acts. This rabbi had miscalculated the time of the siren, and was surprised when it went off. He simply continued his business, incurring glares from his fellow shoppers.
Before you jump to any conclusions -- which I am sure that you already have -- this rabbi is one who encourages Jews to make aliyah (immigrate to Israel). You weren't expecting that, were you? During last night's siren, he was in the middle of learning Torah. The siren did not cause him to stop either. As he writes, "What kind of merit would it be for the dead soldiers if I specifically STOPPED LEARNING TORAH on their account?"
I completely agree.
Since I was outside in public space, and knew that I would be at the time of the siren, I made a point to have Tehilim (Psalms) with me to read. Unlike standing silently during the sounding of a siren, at least reading Tehillim is something actually Jewish, not that the 4th of the Hebrew month of Iyyar, or in this case 5 Iyyar, should have any particular significance.
As my dearly departed friend Ariel Ben Yochanan z"l, known for his Torah Revolution Blog, would facetiously say that he could not recall the Ramba"m (Maimonides) mentioning any "Laws of Sirens" in his compendium of Torah Law, the Mishneh Torah. Of course, that is because there isn't any.
I am still waiting for someone to come to me after the siren, and ask me what I was doing, and then possibly criticize me. No one has yet. I do not think it would be the worst thing for people to do if they ask what I was doing. Then I could enlighten them to this concept of reading Tehillim.
It would be better to commemorate our fallen soldiers and civilian victims of terror on Asarah b'Teveth, of course. Besides commemorating the initial breach of the walls in the siege against Jerusalem, it is our day of general morning. Even the Israeli Government sees this day as the appropriate time to mourn our "unknown" fallen soldiers.
But, until Jews actually implement this, I believe that it is still worth taking the opportunity to educate our fellow Jews. This is the main reason I stand in public during the siren, and read Tehillim.
I am surprised that the secular elite contingent of the quasi-Zionist enterprise missed such a great opportunity to exploit the Torah by observing Memorial Day on Tisha b'Av. I guess that would have been too much of a concession for their Godless egos.
Of course it would have backfired on them, just like Israel's first Prime Minister David Ben-Gurion's initiative to put mezuzoth on public buildings, not because it was a Torah commandment, but because it was something Jewish that Jews did. He also believed that Tana"kh (the Authentic Bible) should be taught in schools, again much for the same reason as mezuzoth. However, this backfired. A minimal Torah education was received by Jewish children who in other circumstances would not have received any at all. Some, if not many, then felt encouraged to continue their Torah studies.
Labor Zionist David Ben-Gurion attempted to remove the qedusha (Holiness) from Tana"kh, which is a fruitless endeavor. Tana"kh can be denied or distorted by evil people, but its Holiness is intrinsic to it. It simply cannot be removed from it.
Let's face it. Labor Zionism is not in the least bit Zionist. The Labor Zionists
Labor Zionists do not want a Jewish state, let alone a Jewish kingdom. They never have. Labor Zionists want a democratic state for Jews,... and for anyone else who wants to join. They have never had any interest in having a state for Jews. Most other nations of the world call this globalism.
The inventing of secular rituals contributing to a civil religion is destructive, but also, I believe, is done so on purpose. The powers that be are so frightened of Torah, they feel compelled to battle against it. They find the idea of holding The Almighty and his Torah to a higher authority over the quasi-democratic, ie. Hellenist, state to be a threat to their power.
And now, each of us must decide how to do our part in damage control and education. For my small, and I am certainly not the first to think of such of thing, I choose to stand for the siren, while saying Tehillim.
No comments:
Post a Comment