כ״ו לחודש השנים עשר א׳ תשפ״ד
English follows the Hebrew.סרוגים: למה אהרון ברק פסק "נגדנו"? / תגובהעשר אגורות (2¢):
מדוע נשיא בית המשפט העליון נהג כפי שנהג בפסיקותו בבית הדין בהאג, והאם באמת פסק "נגדנו" בצווים איתם הסכים/ תגובה למאמר של יאיר אמר
איתן קרנטמן 29.01.24 י"ט בשבט תשפד
בשישי האחרון, פסק בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג לטובת הפעלת אמצעים זמניים כנגד הלחימה בעזה. בית המשפט דחה את בקשת דרום אפריקה לקבלת צווים חמורים להפסקת לחימה וכיו"ב, אך הוציא בכל זאת 6 צווים המחייבים את מדינת ישראל:מתוך 17 שופטים, 15 שופטים (לרבות ארה"ב, צרפת וגרמניה) תמכו בכל הצווים, השופטת האוגנדית התנגדה לכולן ואהרן ברק התנגד לצווים 1,2,5,6 ותמך ב-3 ו-4. מדוע פעל השופט אהרון ברק כפי שפעל?
- ישראל תנקוט בכל האמצעים שבכוחה למנוע רצח עם
- ישראל תבטיח שלא לבצע רצח עם
- ישראל תמנע ותחקור הסתה לרצח עם
- ישראל תאפשר סיוע הומניטרי לעזתים
- ישראל תשמר ראיות ותמנע השמדתם
- ישראל תגיש דו"ח על 5 הצווים הנ"ל בתוך חודש
אהרון ברק Aharon Barak |
איתן קרנטמן שואל למה אהרון ברק פסק "נגדנו"?
יש אומרים שברק הצטרך להראות שכנציג ישראל אינו מושפע מדעות ולא העדפות אישיות.
יש אומרים שברק מאמין שישראל צריכה להקפיד יותר מרגיל בעניינים כאלה, גם בעיני אומות העולם וגם לא.
יש אומרים שברק באמת מאמין שישראל עברה את הגבול כלפי
התשובה לשאלה של קרנטמן היא ברורה מאוד. למרות שלא נשמע יפה בזמן של ״יחד ננצח״, אולי הוא לא באמת ״מאיתנו.״ לדעתי בתור נסיך של הערב רב (ראו את שמות יב,לח), ברק עושה את הכל כפי יכולתו למען הסרת התורה מישראל. הוא הצביע לפסוק נגדנו לא בגלל האסטרטגיה אלא כי הוא בדרך מבוססת בעולם המערב רחוקה מאוד ממשהו יהודי. כנראה ברק פשוט שונא את התורה שהיא הנשמה של עם ישראל. לכן הוא שונא ישראל. בכוונה או בלי כוונה אין לי מושג.
ערב רב הוא לשון עירוב, עירבוב, התערבות, כגון נשואין תערובת. עירוב גם כולל חיבור מדינות באמצעות מחיקת גבולותן כלומר גלובליזם ובין ישראל לעמים כלומר התבוללות, ולכן השמדת עם ישראל. חס וחלילה!
השופט אהרון ברק מאמין שלבית הדין הבינלאומי יש סמכות כלשהי על ישראל. זאת הטעות הראשונה שלו וסימן שהוא מאמין ישראל כמו כל אומות האחרות בעולם. אולי הוא חשב שבית הדין הבינלאומי מוכן להתייחס אלינו בהגינות. מצד שני, אולי הוא מאמין שישראל צריכה להענש כלומר רה״מ וממשלתו די ימינה וכל יהודי המומך בם צריכים להענש.
אני לא מאשים את ברק אלא הרבנים הממלכתיים שמורים לתלמידיהם לשמור את כל חוקי מדינת ישראל כולם אפילו כאלה הנוגדים בתורה. אפילו יש רבנים המורים לנו שאין סתירה בין חוקי התורה לחוקי המדינה ושכל מי שחושב ככה פשוט אינו מסוגל להבין את זה. בגלל הרבנים האלה אין סוף לעבירות עתידיות נגדנו על ידי הערב רב .
לכן לרבנים האלה אני מזכיר את מצוות עשה מדאורייתא לא תעמוד על דם רעך (ויקרא יט,טז).
אפילו אם יש ליהודים כמו אהרון ברק הדין של תינוק שנשבה אני מאמין שאסור להתעלם מהנזק שעושים לנו.
המבין יבין.
בית הדין הבין-לאומי בהאג שבהולנד The International Court of Justice, The Hague, The Netherlands |
The Times Of Israel: In separate ICJ opinion, Aharon Barak says ‘genocide more than just a word for me’Esser Agaroth (2¢):
26 January 2024
Retired Supreme Court chief justice Aharon Barak, serving as the Israeli representative at the International Court of Justice, issues a separate opinion after the court’s ruling in South Africa’s genocide case against Israel.
Along with Uganda’s Julia Sebutinde, Barak was one of only two judges to oppose the court’s chief claim that Israeli actions in the war against Hamas may violate the Genocide Convention and in turn order Israel to ensure they do not.
Barak voted in favor of two measures included in the decision: Requiring Israel to do everything “within its power to prevent and punish the direct and public incitement to commit genocide in relation to members of the Palestinian group in the Gaza Strip,” and ordering “immediate and effective measures to enable the provision of urgently needed basic services and humanitarian assistance to address the adverse conditions of life faced by Palestinians in the Gaza Strip.”
In his separate opinion, Barak criticizes South Africa for focusing on Israel instead of Hamas for carrying out the October 7 terror onslaught that sparked the war in Gaza, saying it “wrongly sought to impute the crime of Cain to Abel.”
He also notes his own experience as a Holocaust survivor.
“Genocide is more than just a word for me; it represents calculated destruction and human behavior at its very worst,” Barak writes. “It is the gravest possible accusation and is deeply intertwined with my personal life experience.”
Additionally, Barak touts Israel’s commitment to adhering to international law during military operations and says the court should use international humanitarian law when assessing the war in Gaza, not the genocide convention.
Prime Minister Netanyahu had a strategy in choosing Aharon Barak as Israel's representative judge on the International Court of Justice [ICJ].
Eitan Krantman asks why Barak ruled "against us"?
Some say that Barak voted to rule against Israel in order to demonstrate his objectivity in these matters.
Some say that Barak believes that Israel should be stricter than usual in such matters, while the eyes of scrutiny of the nations are upon us.
Some say that Barak really believes that Israel has crossed the line towards the
But the answer to Krantman's question is very clear. As politically-incorrect as it may sound, especially now in the age of "Together, We Will be Victorious," perhaps Barak is not actually one of us. Simply put, Barak hates the Torah, the soul of the people of Israel, and thus hates the true essence of Israel. Intentionally or unintentionally? I have no idea.
As a prince of the Erev Rav (mixed-multitude), the spiritual descendants of the false converts who left with us out of Egypt (See Exodus 12:38), Barak is doing everything in his power to remove Torah from Israel. He voted to rule against us not because of any strategy, but rather his world view is a Western one, not a Jewish one. Note to American Jews: Western and Jewish are not the same thing, not even close.
Erev Rav is the same root of eruv (mixing), irbuv (blending), hitarvut (intermingling, interfering), such as in nesuin ta'aroveth (mixed marriage). Mixing together also includes erasing international borders and relinquishing land, like Shimon Peres attempted to do with his Valley of Peace. The Erev Rav is responsible for integrating Israel with the nations, culturally, linguistically, even religiously, in other words assimilation, and therefore the destruction of the people of Israel. May God forbid!
Judge Aharon Barak seemed to believe that the ICJ has some sort of authority over Israel. This was his first mistake, as well as a sign he believes Israel to be like the remainder of the nations of the world. Perhaps he believed that the ICJ was prepared to treat us fairly. On the other hand, perhaps he believed Israel should be punished, in other words, that the Prime Minister and his somewhat right-wing government should be punished, along with all the Jews who support them.
I do not blame Barak, but rather the diehard state loyalist (mamlakhti) rabbis who teach their students to respect entirety of the State of Israel's laws, even those which contradict Torah Law. There are even rabbis who teach us that there is no such contradiction between Torah Law and Israeli law, and that anyone who thinks this way is simply incapable understanding this. Because of such rabbis there can be no end to damage done by the Erev Rav.
This is why I remind these rabbis of the positive mitzvah mid'Oraita (explicitly written commandment), "Do not stand idly by." (Lev. 19:16).
Even if Jews like Aharon Barak have the status of tinoq shenishba (one taken and raised by non-Jews), I believe that the damage they are doing to us should not be ignored.
So, what are we going to do about this?
No comments:
Post a Comment