Thursday, October 10, 2024

תפילות יום הכיפור ציבוריות אמורות להתקיים בתל אביב עם מחיצה / Public Yom Kippur Prayers Expected to Take Place in Tel Aviv: Men and Women Separated

ערב שבת קודש / יום כיפור תשפ״ה
English follows the Hebrew.
YNET: בית המשפט העליון פסק: תהיה תפילה ציבורית בהפרדה בתל אביב – בגן מאיר
בעקבות הערעור של ארגון "ראש יהודי", שופטי בית המשפט העליון החליטו לחייב את עיריית תל אביב לאפשר תפילה עם מחיצה בעיר – בגן מאיר במקום בכיכר דיזנגוף, כמו שהוצע כפשרה. מוקדם יותר דחתה העירייה את הצעת הפשרה. השופטים אמרו בדיון כי "העירייה מבקשת להפלות מתפללים אורתודוקסים", והשופט יחיאל כשר העיר: "לומר 'אני רק נגד המחיצה' זה כמו שתגיד 'יש לי רק בעיה עם הכיפה'"
נטעאל בנדל, שילֹה פריד | 10.10.2024

בית המשפט העליון פסק היום (ד') שארגון "ראש יהודי" יוכל לקיים תפילה בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי בתל אביב, ביום כיפור הקרוב, כולל הצבת מחיצה בין גברים לנשים – אך התפילה תתקיים בגן מאיר ולא בכיכר דיזנגוף, מיקום פחות מרכזי בעיר, בהתאם לפשרה שהציעו השופטים. למעשה מדובר בשתי תפילות: תפילת "כל נדרי" בתחילת הצום ותפילת נעילה בסיומו. במהלך דיון בערעור של "ראש יהודי", עיריית תל אביב דחתה את ההצעה שהעלו השופטים דוד מינץ, עופר גרוסקופף ויחיאל כשר – אך בסופו של דבר הם החליטו לחייב אותה לקיים את מתווה הפשרה.

בית המשפט המחוזי בתל אביב, שדן בעתירת הארגון נגד עיריית תל אביב, לא מצא לנכון להתערב בהחלטת העירייה האוסרת על קיום תפילות ואירועים בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי – ועל כן פנו העותרים לעליון. את המערערים, "ראש יהודי" ותושבות בתל אביב שהצטרפו לעתירה, ייצגו עורכי הדין אורי פז והראל ארנון...
עשר אגורות (2¢):
בשנה שעברה היו עימותים בתל אביב בגלל תפילות יום הכיפור מתקיימות במרחב ציבור.   

לא נזכר בכתבה שגן מאיר גם המיקום של מרכז הלהט"ב (בניין לבן, מרכז תחתון בתמונה), כולל משרדים ארציים של ארגוני להט"ב שונים כמו האגודה למען להט"ב בישראל. קהילת הלהט"ב בישראל אינה ידועה בסובלנותה להפרדה מגדרית

גם לא נזכר בכתבה שגן מאיר הוא שטח מגודר, עם כמה כניסות. גן מאיר שימש בעבר כמקום לאירועים רבים בהם כרוכה בתשלום כניסה, או צורך בהגבלת קיבולת. יש למצב הזה יתרונות וחסרונות.

כיצד יידעו המוצבים בנקודות הגישה מי נמצא שם לתפילות, ומי שם למחות? האם המפגינים פשוט יתקיימו בחוץ, ויאפשרו להם להפגין עם מגפונים ורמקולים, תוך שיבוש התפילות?

האם שטח סגור לכלבים המקומי יהיה סגור לבעלי כלבים? אם כן, אז אין ספק שיהיה אנשים מתעצבנים. אם לא, זה יכול בקלות להפריע לאירוע, אם אפילו כלב אחד "בטעות" ישתחרר, או אם ריבים בין כלבים יוצרים מספיק רעש "במקרה" ברגע הנכון.

למרות שמקום התפילה שמור רק לכל נדרי וככל הנראה גם תפילת ערבית, ולתפילת נעילה (תפילה מיוחדת לסיום יום כיפור). יהיו צרות. אני מקווה שלא. אתם קראתם על זה באתר זה עשר אגורות (2¢).
השופטים הטיחו בעיריית תל אביב: "מה שעולה הוא שעירייה במדינת ישראל מבקשת להפלות מתפללים אורתודוקסים". נציג העייריה אמר: "לא מפלים", והשופטים השיבו: "בוודאי שכן". השופט גרוסקופף הוסיף: "עיריית תל אביב תקבע איזו תפילה היא לגיטימית? את זה הציבור יחליט בעצמו".

השופט כשר אמר לנציג העירייה: "עיריית תל אביב אומרת – 'אורתודוקסי לא, כל השאר כן', בעוד יש 'שונות רלוונטית' שמאפשרת הפרדה מגדרית בתפילה. אדוני אומר: 'אני לא נגד התפילה, רק נגד המחיצה' – זה כמו שתגיד, 'יש לי רק בעיה עם הכיפה'".
אפילו שהשופטים אמרו כמה דברים יפים והגיוניים בבית המשפטון העליון, בכל מקרה התוצאה היתה פשרה. השופט יחיאל כשר אף הציע שהגישה של תל אביב עשויה להיות 'אורתודוקסי לא, כל השאר כן'.

עיריית תל אביב כן קובעת איזו תפילה לגיטימית. בחודש יוני הורשו למוסלמים אירוע תפילה בהפרדה מגדרית בתל אביב.

הציבור יחליט בעצמו? והנה, הציבור יחליט, ולא התורה. עכשיו הסתירה בין תורה לדמוקרטיה היא גלויה.

עם זאת, כפי שאני כתבתי הרבה פעמים בעבר, השמאלנים אינם מתעניינים בדמוקרטיה אלא הם מעוניינים להשיג את רצונם החשוב להם ביותר, מדינה בלי תורה. הם רוצים שישראל תהיה עם כמו כל שאר העמים, הטמעה בחברה גלובלית של כל אומות העולם. דמוקרטיה כביכול של מדינת ישראל היא פשוט האמצעי שלהם כדי להשיג את מטרתם הסופית.

אני מקווה שהקהילות הדתיות לא טוענות שפסק דין בית המשפט הזה ניצחון.ברור שזה בכלל לא ניצחון. זהו פשוט טיפת התורה שהם הצליחו לבטל של אופייה של מדינההיהודית כביכול.

מה תהיה הטיפה הבאה שינסו לבטל? כיצד יפסוק בית המשפט העליון בנושא זה בשנה הבאה?

מה אנחנו נעשה על זה?

גן מאיר תל אביב; צילום: מיכאל יעקבסון
Gan Meir, Tel Aviv; photo: Michael Yaakovson

YNET: High Court strikes down Tel Aviv ban on segregated public Yom Kippur prayer
Top court responds to petition by Jewish outreach organization and orders Tel Aviv municipality to allow outdoor, public service to be held in Meir Garden instead of more central, secular Dizengoff Square - a compromise the city had rejected

Netael Bandel, Shilo Freid | October 10, 2024

The Supreme Court ruled Wednesday in favor of a religious outreach organization wishing to hold a gender-segregated prayer in the public space in Tel Aviv for the upcoming Yom Kippur holiday, reversing a ban on the practice by the municipality.

In a compromise proposal, the judges ordered the Rosh Yehudi organization to set up its prayer service in Meir Garden, a less central location in the city, and not in Dizengoff Square where it had requested. (cont.)
Esser Agaroth (2¢):
If you recall, last year there were clashes during Yom Kippur prayers in Tel Aviv.

What the article does not mention is that Gan Meir (Meir Garden) is the home of the LGBT Center (white building, bottom center), including national offices of various LGBT organizations such as the Agudah, the Association for LGBTs in Israel. The LGBT community in Israel is not known for its tolerance of gender segregation

The report also neglected to mention that Gan Meir is a fenced in area, with a limited number of entrance points. Gan Meir has been used as a venue for many events in the past, in which there is an entrance fee, or a need to limit capacity. This has its advantages and disadvantages. How will those posted at the access points know who is there for prayers, and who is there to protest? Will protesters simply be held outside, and allowed to protest with megaphones and speakers, disrupting the prayers?

Will the local dog park be closed off to dog owners? If so, this will definitely ruffle some feathers. If not, this could easily make the event go south, if even one dog "accidentally" gets loose, or if fights between dogs create enough noise "conveniently" at the right moment.

Even though the prayer space is reserved only for Kol Nidrei, and presumably Aravith (evening prayer), and Ne'ilah (special Yom Kippur closing prayer) Saturday evening. There is going to be trouble. I hope not. But you read it here first.
The judges slammed the Tel Aviv municipality: "What is emerging is that a municipality in the State of Israel seeks to discriminate against Orthodox worshippers." The representative of the township said: "We do not discriminate", and the judges replied: "Certainly yes." [Ofer] Grosskopf added: "The Tel Aviv Municipality will determine which prayer is legitimate? The public will decide that for itself."
Although some supportive and reasonable statements were heard in court, nevertheless an ordered compromise was the result. Justice Yechiel Kasher even suggested that Tel Aviv's attitude might be 'Orthodoxy no, everything else yes.' (YNET Hebrw above)

The Tel Aviv Municipality is determining which prayer is legitimate. In June, Muslims were allowed a gender-segregarted prayer event in Tel-Aviv.

The public will decide that for itself? And there you have it, the public will decide, and not the Torah, the conflict between Torah and democracy out in the open.

Yet, as I have pointed out many times before, Leftists are not interested in democracy; they are interested in obtaining their ultimate desire, a State without Torah. They want nothing less than a nation like all other nations, assimilation into a global society of nations. Quasi-democracy is simply their means to an end.

I certainly hope that this will be not hailed as a victory by the religious community, as it is clearly not. This is the next fragment of Torah to be chipped away from the character of the supposedly Jewish State of Israel.

What will the next fragment be to be chipped away? How will the High Court rule on this issue next next year?

What are we going to do about it?

No comments: