ט״ז לחודש החמישי תשפ״ד
English follows the Hebrew.
עשר אגורות (2¢):
בסרטון זה שמצאתי בערוץ טלגרם של קו חשיופות ערבי מבקר אותנו. כדאי לצפות כדי לדעת למה וכמה הוא צודק. האם אתם נעלבים מזה?
לא להעלב מהכינוים לא יפים שיוצאים מהפה שלו. מה אכפת לכם מהדעות שלו עליו? אנו צריכים להקשיב לו למרות הכינוים. הוא שואל שאלה חשובה.
אני מאמין שהתשובה היא פשוט כי בנו של סינוואר הוא ערבי, וככל הנראה ערבי עשיר. כמובן יש סיכוי שעוקבים אחריו כדי להשיג מודיעין. עם זאת, כסף וכוח חשובים מאוד בישראל, במיוחד בתל אביב, ללא קשר לרקע. ובכן, כנראה חרדים עשירים מארה"ב רק יקבלו חיוך מאולץ ומתן יד. אבל ברור הוא לא יקבל הזמנה לחתונה או למסיבת בר-מצווה, אלא אם כן מיזוג תאגידי עומד על כף המאזניים.
יהודי צעיר בתל אביב, חובש כיפה גדולה, סרוגה בחוט עבה, ציציות תלויות אולי מעל החולצה שלו, עם זקן לא קצוץ, ייחשב כחשוד. בעיני כוחות השלטון הוא נמצא בתל אביב רק כדי לעשות בלגן, לתלות כרזות תעמולה, לכתוב גרפיטי, או להעז לממש את זכותו כביכול לחופש הביטוי באמצעות השתתפות במחאה למען הצד הלא נכון.
גם אם יהודי צעיר כזה היה בתל אביב כדי לספק תוצרת אורגנית, פטריות מהודרות או ביצים חופשיים לאליטה החילונית, שוטרי משטרה היו להביט בו יותר מצעיר ערבי. פיגוע הטרור שנכשל האחרון שביצע ערבי מיהודה ושומרון בדרום תל אביב לא ישנה כלום. כפי שכתוב לעיל, למרות כל האיתות סגולה על ידי תושבי השכונות המרכזיות והצפוניות הנחשקות של תל אביב, אפליה מעמדית כן קיימת בעיר.
כנראה בנו של סינוואר לעולם לא יימצא ברחוב לח"י בשכ׳ התקווה כל שכן דרומה יותר משם באמצע שכונות מלאותפליטים מסתננים סודנים ואריתריאים, שבית המשפט העליון בישראל מסרב לאפשר את גירושם.
אז מה התשובה לשאלה של הערבי בסרטון? מחלת תלות שיתופית שלנו בקהילה הגלובליסטית הלא יהודית? לשמור על המראה של שוויון גזעי ודתי? או שניהם?
בסרטון זה שמצאתי בערוץ טלגרם של קו חשיופות ערבי מבקר אותנו. כדאי לצפות כדי לדעת למה וכמה הוא צודק. האם אתם נעלבים מזה?
לא להעלב מהכינוים לא יפים שיוצאים מהפה שלו. מה אכפת לכם מהדעות שלו עליו? אנו צריכים להקשיב לו למרות הכינוים. הוא שואל שאלה חשובה.
אני מאמין שהתשובה היא פשוט כי בנו של סינוואר הוא ערבי, וככל הנראה ערבי עשיר. כמובן יש סיכוי שעוקבים אחריו כדי להשיג מודיעין. עם זאת, כסף וכוח חשובים מאוד בישראל, במיוחד בתל אביב, ללא קשר לרקע. ובכן, כנראה חרדים עשירים מארה"ב רק יקבלו חיוך מאולץ ומתן יד. אבל ברור הוא לא יקבל הזמנה לחתונה או למסיבת בר-מצווה, אלא אם כן מיזוג תאגידי עומד על כף המאזניים.
יהודי צעיר בתל אביב, חובש כיפה גדולה, סרוגה בחוט עבה, ציציות תלויות אולי מעל החולצה שלו, עם זקן לא קצוץ, ייחשב כחשוד. בעיני כוחות השלטון הוא נמצא בתל אביב רק כדי לעשות בלגן, לתלות כרזות תעמולה, לכתוב גרפיטי, או להעז לממש את זכותו כביכול לחופש הביטוי באמצעות השתתפות במחאה למען הצד הלא נכון.
גם אם יהודי צעיר כזה היה בתל אביב כדי לספק תוצרת אורגנית, פטריות מהודרות או ביצים חופשיים לאליטה החילונית, שוטרי משטרה היו להביט בו יותר מצעיר ערבי. פיגוע הטרור שנכשל האחרון שביצע ערבי מיהודה ושומרון בדרום תל אביב לא ישנה כלום. כפי שכתוב לעיל, למרות כל האיתות סגולה על ידי תושבי השכונות המרכזיות והצפוניות הנחשקות של תל אביב, אפליה מעמדית כן קיימת בעיר.
כנראה בנו של סינוואר לעולם לא יימצא ברחוב לח"י בשכ׳ התקווה כל שכן דרומה יותר משם באמצע שכונות מלאות
אז מה התשובה לשאלה של הערבי בסרטון? מחלת תלות שיתופית שלנו בקהילה הגלובליסטית הלא יהודית? לשמור על המראה של שוויון גזעי ודתי? או שניהם?
English summary:Esser Agaroth (2¢):
In this video from Kav Hasifot's Telegram channel, an Arab calls out Jews for allowing Hamas Chairman Yahya Sinuar's son to live freely in Tel-Aviv, among Jews, and without citizenship. He asks us if we are "normal." The word "normalli" in Hebrew has a much more negative connotation than "normal" in English. He concludes his short by calling us a rude name.
Don't be offended by his name calling. You need to listen beyond that. He asks a valid question.
I believe the answer may very well be that Sinuar's son is an Arab, and presumably a well-off Arab. Of course, there is always the chance that he is being surveilled. Nevertheless, money and power talk in Israel, especially in Tel-Aviv, regardless of background. Well, wealthy Haredim (ultra-orthodox) from the U. S., might only receive a forced smile and handshake, but certainly not any invitation to a wedding or bar-mitzvah celebration, unless a corporate merger was on the line.
A young man in Tel-Aviv, wearing a large kippah (Jewish male head covering), knit with thick yarn, tzitziyoth hanging out of his shirt, or worn over his shirt, with untrimmed beard, would be deemed suspicious. To the powers that be, he can be there only for reason, to cause trouble, hang propaganda posters, write graffiti, or dare to exercise his theoretical right to free speech, by attending a protest for the wrong side.
Even if such a young man was in Tel-Aviv to deliver organic produce, fancy mushrooms, or free-range eggs, to the secular elite, he would catch more side glances from police than any Arab would. The recent, botched terror attack carried out by an Arab from Judea and Samaria in South Tel-Aviv would not change anything. As alluded to above, in spite of all of the virtue signaling, flowing out of the more desireable Central and Northern neighborhoods of Tel-Aviv, the city is still fairly classist.
I doubt Sinuar's son would never be caught dead on Leh"i Street, let alone farther south in the midst of Sudanese and Eritrean
So, what is the answer to this Arab's question? Co-dependence on the non-Jewish, globalist community? Keeping up the appearance of ethnic and religious equality? Or both?
No comments:
Post a Comment