י״ז לחודש השני תשע״ט
English follows the Hebrew.
צבעתי את חלק הצלב בצבע עפור כדי לא להציג את סמל של עבודה זרה אבל להשאיר את הצורה להראות לכם את הבעיה. |
לפי האתר של ירו-שחמט המטרות של המועדון הזה לא נראות פוליטיות בכלל. הם פשוט רוצים לשחק שחמט.
הרב מרדכי אליהו זצ"ל (צילום: שוקי) |
עכשיו, תסתכלו לסמליל שלהם. האם אתם רוצים את הילדים שלכם להסתובב מלובשים חולצה עם סמליל כזה?
ברור שכמה מכם ישאלו: "מה הבעיה? זה לא צלב... בדיוק."
בתגובה, אני מספר לכם סיפור. לפני יותר מעשרים שנים, הרב מרדכי אליהו זצ"ל נכנס למקווה בשכונת גבעת שאול בערב שבת. הוא נהג להגיע מוקדם עם השמשים שלו כדי לשמור על הפרטיות שלו. בערב השבת הזה בדרך לצאת מבית המקווה, הוא אמר לבלן להוריד את המגבת הנמצאת בקבלה.
הבלן לא רצה להתווכח עם הרב הזה, קו"ח הרב הראשי לישראל הספרדי (הראשון לציון) לשעבר. אבל הוא גם רצה לדעת את הסיבה של הרב.
ואז הוא שאל את הרב למה צריכים להוריד את זה. הרב אמר יש צלב מודפס על המגבת. הבלן הגיב שבמגבת אין צלב אלא עיצוב תשבצים של צלב.
הרב הגיב, "זה צלב. תוריד את זה." ואז הבלן הוריד את המגבת והרב יצא.
ולכן, אני חוזר. האם אתם רוצים את הילדים שלכם להסתובב מלובשים בחולצה עם סמליל כזה?
ועוד שאלה: מה אתם חושבים על הסמליל הכולל סמלים של אנשים הלא יהודים?
ברור שכמה מכם ישאלו: "מה הבעיה? זה לא צלב... בדיוק."
בתגובה, אני מספר לכם סיפור. לפני יותר מעשרים שנים, הרב מרדכי אליהו זצ"ל נכנס למקווה בשכונת גבעת שאול בערב שבת. הוא נהג להגיע מוקדם עם השמשים שלו כדי לשמור על הפרטיות שלו. בערב השבת הזה בדרך לצאת מבית המקווה, הוא אמר לבלן להוריד את המגבת הנמצאת בקבלה.
הבלן לא רצה להתווכח עם הרב הזה, קו"ח הרב הראשי לישראל הספרדי (הראשון לציון) לשעבר. אבל הוא גם רצה לדעת את הסיבה של הרב.
ואז הוא שאל את הרב למה צריכים להוריד את זה. הרב אמר יש צלב מודפס על המגבת. הבלן הגיב שבמגבת אין צלב אלא עיצוב תשבצים של צלב.
הרב הגיב, "זה צלב. תוריד את זה." ואז הבלן הוריד את המגבת והרב יצא.
ולכן, אני חוזר. האם אתם רוצים את הילדים שלכם להסתובב מלובשים בחולצה עם סמליל כזה?
ועוד שאלה: מה אתם חושבים על הסמליל הכולל סמלים של אנשים הלא יהודים?
According to the Yeru-Shahmat website, this club's objectives do not seem to be political at all. They just want to play chess.
Now, look at their logo. Would you want your children to walk around a shirt with a logo like this?
Surely some of you will ask, "What's the problem? It's not a cross... exactly."
In response I will recount to you a story I heard directly from the men's miqwah (mikveh - ritual immersion pool) attendant. More than 20 years ago, Rabbi Mordechai Eliyahu ztz"l (pictured above) came to his local miqwah in the Givat Shaul neighborhood in Jerusalem on Erev Shabboth. He was accustomed to arriving early with his shamashim (attendants), so as to maintain his privacy. On this particular Erev Sabboth, upon leaving the miqwah, Rabbi Mordechai Eliyahu told the miqwah attendant to take down the towel that was hanging in the entryway.
The miqwah attendant did not want to argue with the rabbi, even more so the for Chief Sepharadi Rabbi of Israel (AKA: Rishon leTzion). But he also wanted to know the rabbi's reasoning.
So, the miqwah attendant asked the rabbi why this towel needed to be taken down. Rabbi Mordechai Eliyahu said that there was a cross printed on the towel. The miqwah attendant responded that there wasn't actually a cross printed on the towel. Rather it was a design of interlocking crosses.
Rabbi Mordechai Eliyahu then said, "It's a cross. Take it down." And then he left the miqwah.
And so, I ask again, "Would you want your children to walk around a shirt with a logo like this?"
One more question: What do you think about the "coexistence" message implied in this logo?
No comments:
Post a Comment