Tuesday, June 19, 2018

גירוש היהודים מתפוח מערב / The Expulsion of Jews from Tapu'ah West

ו' לחודש הרביעי תשע"ח

English follows the Hebrew. The video of the events of early yesterday morning was filmed by Binyamin Lehava.

מאת יקותיאל בן-יעקב, ד' תמוז תשע"ח/17.06.18:
הלן קישור חי לגירוש האלים שמתרחש עכשיו בתפוח מערב- להפיץ. אין תקשורת והשוטרים מנצלים את שה להרביץ למשפחות ולנוער שבאו להפגין.

הסרטון צולם ע״י בנימין להבה ביום א׳ מוקדם בבוקר.



עשר אגורות (2¢):
הבנייה על הגבעה הזאת אושר לפני כ-20 שנה, בממשך כהונתו של ראש הממשלה אהוד ברק. שכונת "האולפנה" בישוב בית אל נהרסה 13 שנים לאחר שהקימו את זה. כלומר, כל שנה מדינת ישראל נראת יותר מוכנה לבטל את התחייבות שלה לעם ישראל להגן עליו , להגן על הבתים שלו, ולהגן על הארץ המובטחת לו על ידי הקב"ה. פתאום איזה ערבי בא שנתיים, או 13 שנים, או 20 שנה, וטוען בעלות על שטח שהמדינה כבר כבשה ובנתה עליו. וכמעט כל פעם שערבי כזה מגיע, הוא נלחץ לעשות כך על ידי שמאלנים בעלי שנאה עצמית.

בסרטון אפשר לראות שיש תושבים ותומכים שומרי תורה שאינם מוכנים לקבל את הגירוש וחורבן השכונה שלהם ללא תגובה. עדיין יש כמה תלמידים מובהקים של הרב מאיר כהנא הי"ד המתגוררים בכפר תפוח, כולל האלה שהיו מאוד קרובים לבנו הרב בנימין הי"ד. אבל הם במיעוט של תושבי הישוב, ומכירים את חומרת המצב. ממשלת מדינת ישראל כל הזמן מוכנה לגרש יהודים מבתיהם בהרף עין, לוותר על שטחי ארץ ישראל ולמסור אותם לערבים הרוצים להשמיד אותנו. וגם נראה לי שאכפת לאנשי הממשלה על מה שהגויים חושבים ממש יותר ממה שאזרחי המדינה רוצים. זאת אומרת, יותר ממה שהמצביעים בבחירות רוצים. ואין צריך לומר איך הם מתיחסים לרצון הקדוש ברוך הוא.

אבל, היהודים, ובמיוחד היהודים המתגוררים בגולה, עדיין חושבים שכפר תפוח הוא ישוב מלא תושבים ימינים קיצונים המסוגלים למנוע פינוים על ידי חיילי צה"ל הצבא או שוטרי משטרה. היודים האלה גם לא מבינים את האופי של חברי מועצת הישוב.

מאז שנת תשס״א/2000 לפחות, אחרי הרב בנימין וטליה כהנא הי"ד נרצחו על ידי מחבלים ערבים, כפר תפוח נהפך להיות יותר ממלכתי כל יום. שכונת הגבעה תפוח מערבי הוקמה בזכרם, ונקראה בשם טל בנימין.

הנה המכתב הפתוח שנכתב על ידי מועצת כפר תפוח (ללחוץ כאן). ומהמכתב הזה אפשר להבין את היהודים הממלכתים, ואת ההסכמם ביהים לממשלה.

בשנת תשס"ה/2005, כוחות הממשלה גירשו את כמעט 10,000 יהודים מבתיהם בעזה ובצפון השומרון. הביתים עצמם נהרסו על ידי הערבים. והאמת היא תושבי רוב הישובים האלה היו נאמנים ממלכתיים עד הסוֹף. וכן, אתם קוראים נכון. הערבים העדיפו להרוס אתה בתים של היהודים האלה, מלהכנס להם לגור בם.

ארץ ישראל היא שלנו או לא שלנו? השאלה הזאת לא מעניינת את אנשי ממשלה. אלא, מעניינים אותם להמשיך את המדינה הדמוקרטית (כאילו דמוקרטית) בדיוק כמו רוב המדינות של הגויים, עם תוספת קצפת של סוכר וחומר משמר וטיפה של יהדות ודובדבן של כאילו-ציונות על הקצפת. הם לא מעוניינים בכלל בבניית מדינת יהודית אמיתית. זאת אומרת מדינה מבוססת על התורה. קל וחומר הם לא מעוניינים בהקמת מלכות ישראל מחודשת. אלא הם רוצים את ההפך. יש היהודים המאמינים שחוקי התורה קודמין לחוקי האדם. וכוחות השלטון מאמינים שהיהודים האלה מאיימים אותם יותר מהערבים. כוחות השלטון החליטו מזמן כבר על הגבולות הסופיות, פחות או יותר, של ארץ מדינת ישראל. ועם ישראל חייב להתעורר ולקבל את הזה.

לקרוא את ״אם זה נראה כמו מעבר הגבול...״ (באנגלית) כדי ללמוד את הפרטים.


From Yekutiel Ben-Yaakov, June 17, 2018:
The cops and troops are beating the youth badly without provocation on the side of the families and the young people that came to protest the violent expulsion. Please forward the link anywhere you can. They closed the area to the media so this is the only outlet to publish the desecration.

Esser Agaroth (2¢):
This hilltop was approved almost 20 years ago, during Prime Minister Ehud Baraq's government. The Beth-El Ulpanah neighborhood was destroyed 13 years after it had been constructed, and the first residents had moved in. In other words, the Israeli Government is becoming increasingly bold when it comes to reneging on its commitments to the Jewish People to protect it, to its homes, and to protect its Divinely promised Land. An Arab pops up after 2 years, 13 years, and now 20 years, claiming ownership of almost always goaded into it by self-hating Leftist.

בית הכנסת תפוח מערב נהרס (טל בנימין) באישור רבנות צה"ל
The destruction of the Tapu'ah West (Tal Binyamin) Synagogue,
carried out with IDF Rabbinate approval, 2003/תשס"ג
From the video, you can see that there are residents and Torah observant supporters who are not willing to take their expulsion and destruction of their neighborhood lying down. There are also still some prominent students of Rav Meir Kahane hy"d residing in Kfar Tapu'ah, including those who were very close with his son Rav Binyamin hy"d. However, they are very much in the minority, and recognize the gravity of the situation. And that situation is not simply that the government will throw Jews out of their homes at the blink of an eye, give up land to Arabs who want to annihilate us, kowtow to the non-Jewish nations instead of listening to their own constituents, let alone to the Holy One, Blessed Be He.

Yet, Jews, particularly those residing outside of Israel, still seem to think that Kfar Tapu'ah is some fantastical place where the residents have the power will be able to overcome not only the force of the army and/or the police, but also their own neighbors. That's right. Their neighbors.

Kfar Tapu'ah has been turning increasingly mamlakhti (diehard State-loyalist) since at least 2000 when leading residents Rav Binyamin and Talia Kahane hy"d , in whose memory the Tapu'ah West hilltop neighborhood was established, were murdered by Arab terrorists.

Here is the open letter (Hebrew) written by the Kfar Tapu'ah council describing their position on the matter, as well as their agreement with the government. This is who they are up against. 

The truth is that most of the towns in Azza (Gaza/Gush Qatif) and in the northern Shomron (Samaria) whose Jews were expelled and the towns themselves destroyed by Arabs, back in תשס״ה/2005, were diehard State loyalists till the end. And, yes, you read correctly. The Arabs destroyed their homes, instead of just moving into them.

Either Israel is ours or its not ours. The Israeli Government is simply not interested in answering this question. Rather, it interested in a democratic (deMOCKratic) state just like the goyim, with a few Jewish sprinkles and quasi-Zionist cherry on top. It is not in the least bit interested in building a truly Jewish (ie. Torah) nation. Quite the opposite in fact. Jews who hold Torah above the State are believed to be its greatest ear threat. Not the Arabs. The State of Israel already decided upon its borders ages ago, more or less. Jews finally need to wake up to this fact.

Read If it Looks like a Border Crossing for the details.

Tuesday, June 12, 2018

הסימן הנוסף של עולם ללא מזומן / Another Sign of a Cashless Society

כ"ט לחודש השלישי תשע"ח

אפשר לראות את המודעה הזת על האוטובוסים בירושלים. אני ללמדתי על זה בזכות מפת אוטובוס ירושלים (של אורן). מומלץ לעקוב!
סימו לב! מהיום (יום ו' 08.06.18), נהגי האוטובוסים של אגד בירולשים כבר לא מקבל מזומן בתשלום לנסיעות יחידות ללא רב קו (פרט לותיקים). הנהג כן ממשיך לקבל מזומן בתשלום על:
1. רב קו אנונימי
2. נסיעה יחידה לטעון ברב קו
3. נסיעה יחידה לטעון ברב קו
עשר אגורות (2¢):
אני כבר כתבתי על מעקב ממשלתי ועל הסיבוכים בקשר לאבידת הרב קו.

אין לי הרבה מה להוסיף, אלא שזה עוד סימן שכוחות השילטון מקדמים (לוחצים) אותנו לעולם חדש ללא מזומן, לא רק בארץ אלא גם בשאר מדינות העולם.הם כבר יכולים לעקוב מאחרינו וניטור רכישות במגוון דרכים: היסטורית שיחות טלפון, מצלמות אבטחה, ומערכת מיקום גלובלית למעקב; קופונים, תחרויות, כרטיסי אשראי, מועדונים, נקודות לניטור מזון (וכימיים שאנחנו גם אוכלים ושמים בסביבה שלנו).

כל האסטרטגיות (קומבינות) האלה הן כדי לשלוט יותר באוכלוסייה. ואין צריך לומר כדי לשלוט על האספקה של מתכות.


We're moving to a more secure and faster ride!
The driving is on me. Adding credit to a Rav Kav is on us.
In Jerusalem, we're advancing to a self-service transit card.
 
You can see this poster now on buses in Jerusalem, but tip credit also goes to Jerusalem Bus Maps (Oren's Transit Page), a site to follow to keep up to date on Jerusalem public transportation.

Jerusalem Bus Maps reports:
HEADS UP! As of TODAY, Friday, June 8, bus drivers will no longer accept cash payments for single rides without a Rav Kav (except for senior citizens, who will still be able to buy a single ride with cash). The following will continue to be available for purchase from the driver on board the bus for the time being:
1. Anonymous Rav Kav card
2. Single ride (including ma'avar/transfer) to be loaded on a Rav Kav
3. Chofshi Yomi (daily pass) loaded on a Rav Kav
Esser Agaroth (2¢):
I have already written about government tracking and about the complications of losing a Rav Kav.

I don't have much to add, except that this is yet another sign of Israel's, and the rest of the world's, move toward a cashless society. It is about so much more than tracking movements, and monitoring purchases, which they can already do in a variety of ways: calling history, security cameras, and GPS for tracking; coupons, contests, credit cards, clubs, and points for monitoring food and chemical intake and usage.

It's all about increasing control over the masses, not to mention control over precious metals.

Sunday, June 10, 2018

ראש העיר ברקת תופל חרדים? / Does Jerusalem Mayor Barakat Discriminate against Haredim?

כ"ז לחודש השליש תשע"ח

אריה קינג
Arieh King
במשך שנים כתבתי,התראיינתי,הזהרתי על התנהלותו השמאלנית והמסוכנת של ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים!

הרוב הסכימו עמי ותמכו בעמדתי,אך עדיין נותר קומץ שהלך והצטמצם של פעילי ימין וליכוד שהאמינו לאיש השמאל שהתחפש לאיש ימין.

לצערי הרב,למדיניות המסוכנת של ניר ברקת היו שותפים, אנשי התעוררות בירושלים שבועדה המחוזית והמקומית ייצגו את מדיניותו של ברקת ושכחו את האינטרס של הציבור הירושלמי.

המדיניות של ברקת וחבריו מהשמאל החילוני בעיר,היא שגרמה לתחלואי העיר שעימה בכוונתי להתמודד בקדנציה הבאה של מועצת העיר ירושלים.
1. עליית מחירי הדיור.שנבעה מהמדיניות שזאב אלקין מתאר.
2. הרעה במאזן הדמוגרפי בין ערבים ליהודים שנבעה ממדיניותו הקלוקלת של ברקת.
3. יצירת מוקדי חיכוך בשכונות מעורבות, בשל הגירה חרדית מסיבית לשכונות מעורבות. הגירה שנובעת מהמדיניות ש זאב אלקין תיאר.

מכובדיי, לא עוד!

בעוד שישה חודשים, המצב ישתנה ובלי נדר, תוקם קואליציה ימנית/דתית/חרדית שלא תפלה אף ציבור בעיר.

יתחיל בע"ה, עידן חדש בירושלים של מדיניות: זה נהנה וזה לא חסר.

שבת שלום
אריה קינג
חבר מועצת עיריית ירושלים
31.05.18

עשר אגורות (2¢):
"...וְאֵין כָּל-חָדָשׁ, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ.." (קהלת א,ט)

פעם, היתה חברת מועצת עיריית ירושלים שהציעה [או משהו כזה] להקים ערים חדשות לקהילה החרדית. לדעתי, הכוונה שלה היתה למנוע מעליית האוכלוסיה החרדית בעיר. לפי מהמדיניות שח״כ אלקין (ליכוד) מתאר, ניר ברקת פועל למען אותה המטרה, אבל בישירות יותר מחברת המועצת הזאת.

בבחירות לקראת עלית ברקת לתפקיד ראש העיר, השמאלנים הסתובבו בעיר לדבר עם הדתיים הלאומים כדי לשבנע אותם להצביע לברקת ולא למנחם פרוש (יהדות התורה).

הם היו שואלים שאלות כאלה:
אתם רוצים שיגידו לנשים שלהם לכסות את ראשיהן?
להגיד להן איך להתלבש?
באמת, אתם לא מפחדים לגור בעיר חרדית??
 
כבר ברור שאריה קינג צודק. ברקת בכלל לא איש ימיני, וצריכים להתעורר לעובדה הזאת. אבל לא להתבלבל ולא להתעורר בטעם האירגון ״התעוררות ירושלים״ שבכלל לא קבוצה במרכז הפוליטי, אלא היא שמאלנית.

בבחירות הקודמות, היו חסידים משוכנעים להצביע לברקת בגלל סיבות אחרות. אני מקווה שהחרדים האלה גם לא יטעו עודה פעם בבחירות הבאות.




Translation of above post:
זאב אלקין
Ze'ev Elkin
This week Minster Ze'ev Elkin (Likud) tells me: The building of new neighborhoods in Jerusalem during the last decade has been lagging, not because of American pressure, but rather because of Nir Barakat that Haredim (ultra-orthodox) will move into them. He promises to build for Haredim and the non-religious.

Translation of Arieh King's comments:
For years I wrote, and was interviewed, warning about Mayor Nir Barkat's dangerous, leftist conduct!

The majority agreed with me and supported my position, but there were still a handful of right-wing and Likud activists who believed that this leftist had actually disguised himself as a right-winger.

ניר ברקת
Nir Barkat
Unfortunately, Nir Barkat's dangerous policy was shared by members of the Hitorarut Yerushalayim organization, who served on local and regional committees regional and local division represented Barkat's policy, forgetting the interest of the Jerusalem public.

The policies of Barkat and his colleagues from the city's secular left are the cause of the city's problems on which I intend to run for re-election to the city council:
1. The rise in housing prices, which motivated by the policy MK Ze'ev Elkin describes.
2. A deterioration in the demographic balance between Arabs and Jews, which stemmed from Barkat's flawed policy.
3. Creating friction in mixed neighborhoods, due to massive Haredi migration into these neighborhoods, which stems from the policy NK Ze'ev Elkin describes.

My distinguished friends, no more!

In six months, the situation will change and bli neder, a right-wing / religious / ultra-Orthodox coalition will be formed which will not discriminate against anyone in the city.

With HaShem's help, a new era of policy will begin in Jerusalem.

It will be beneficial and not lacking.

Shabbat Shalom
Arieh King
Jerusalem City Councilmember
May 31, 2018 / 24 Sivan 5778

Esser Agaroth (2¢):
"...and there is nothing new under the sun." [Qoheleth (Ecclesiastes) 1:9]

Once, there was a Jerusalem City Councilwoman who, "suggested" [or something like that] that more Haredi towns be established. In my opinion, her intention was to prevent the rise in Haredi population in the city. According to the policies which MK Ze'ev Elkin (Likud) describes, Nir Barakat is working toward the same goal, but more directly than this City Councilwoman.

In the elections leading up to Barakat's ascension to mayor, leftists were go around the city speaking with the Religious Zionist and Modern Orthodox sectors in order to persuade them to vote for Barakat, and not for MK Menachem Porush (Untied Torah Judaism).

They would ask questions like:
Do you want your wives to be told to cover their hair?
To tell them how to dress?
You really aren't afraid to live in a Haredi-controlled city?

It is already clear that Arieh King is right. Barakat is not at all a right-wing politician, and we must wake up. But not to be confused by the organization of Hitorarut Yerushalayim the "Awakening of Jerusalem" organization, which is not at all at the political center. But rather is leftist.

In the previous elections, there were Hasidim who were convinced to vote for Barakat for other reasons. I hope that these ultra-Orthodox will never make mistakes again in the next elections.

Monday, June 04, 2018

האישה התוקפת בתפילין בסרטון היא לא הראשונה / The Woman Attacking Tefillin in the Video is not the First

כ"ז לחודש השלישי תתשע"ח

על הסרטון למטה, הבלוגרית תומר דבורה כותבת:
"עד עכשיו לא ידענו מי היא האישה הזאת, אבל עכשיו מדווחים שהיא "פרופ 'פנינה פרי, אשתו של יורם פרי, פרופסור לסוציולוגיה, ששימשה כנשיא הקרן החדשה לישראל בין 1999-2001". היא היתה בדרכה חזרה למרילנד, שם היא גרה כיום ומלמדת על פלורליזם ורב-תרבותיות. (המשך)
עשר אגורות (2¢):
בשכונת רמת אביב א׳ לפני 20 שנה, אני זוכר היטב את התושב החילוני שצעק על החב״דניק העומד ליד שולחן התפילין שלו. וכשחב״ד פתח ישיבה ואפילו המקווה שם, בואו נגיד שהדברים האלה לא התקבלו והרבנים ובחורי הישיבה לא קיבלו שום חיבוקים מהתושבים החילוניים. ובזמן הוא היו לשכונה הזאת שבעה בתי כנסת. נראה לי שתושבי השכונה מקבלים (סובלים מ-?) את בתי הכנסת כי הקהילות האלה לא מפרסמים את עצמם בפרהסיה ומסדרים לשכונה תקיעה בשופר בסוף יום הכיפורים ומסיבות פורים לילדים, ולא מפריעים לשכנים.

בפתיחת קניון רמת אביב, גם לפני 20 שנה, התחיל מאבק בין תושבי השכונה לבעל הקניון. תושבי רמת אביב דרשו מבעל הקניון לפתוח את זה בשבתות, אפילו שהקניון תחת בעלות פרטית. וברור שלא אכפת להם שבעל הקניון שומר שבת. בסוף התושבים הסכימו לתת לקניון להיות סגור בשבת, כרגע שגילו להם שיהיה יותר רעש ופקקים בשכונה עם קניון פתוח.

אני גם ראיתי בשכונה הזאת את מודעות אבלות תלויות בקירות המכריזות ש"רמת אביב החילונית״ נפטרה. לדעתם, זה בסדר כשאישה מלובשת לא בצניעות מסתובבת בשכונה חרדית. זה בסדר כשמישהו מסתובב בשכונה חרדית ומדבר בפלפון ומעשן סיגריה בשבת בזכות הדמוקרטיה (בארץ יש לנו כאילו-דמוקרטיה). אבל זה לא בסדר כשיהודי דתי מעודד יהודים לקיים מצוות בשכונה חילונית. נו? מה קרה ל״ פלורליזם ורב-תרבותיות״ של הפרופ׳ פנינה פרי??

אני לוקח ולהתאים משפט מהספר חוות חיות ע״י ג׳ורג׳ אורוול כדי להסביר את הצביעות שלהם:
״יש שוויון בין כל היהודים, אבל כמה יהודים הם יותר שווים מהאחרים.״
וכהרבה יהודים כבר כתבו, אני בכלל לא הופתעתי ללמוד את הקשר בין פנינה פרי, האישה התוקפת את היהודי המינח תפילין, לאירגון הקרן החדשה לישראל.

וגם אני בכלל לא מופתע ללמוד שהיא מגוררת בחו״ל.

סרטון: אישה צוחקת ומלגלגת הנחת תפילין בחב"ד בנתב"ג



Video: Woman Laughs And Mocks Man Putting On Tefillin By Chabad At Ben Gurion Airport


Tomer Devorah reports:
Until now, we did not know who the woman was, but it is now being reported that she is "Prof. Pnina Peri, wife of Yoram Peri, a professor of sociology who served as president of the New Israel Fund between 1999-2001." She was on her way back to Maryland where she currently lives and teaches about pluralism and multiculturalism. (cont.)
Esser Agaroth (2¢):
Twenty years ago in Ramat Aviv Alef, a neighborhood in north Tel-Aviv, I remember oh so well the secular resident who shouted at the Chabbadnik standing at his tefillin table. And when Chabbad opened a yeshivah and even a mikveh (ritual immersion pool) in the neighborhood, well, let's just say that these were not welcomed with open arms. And at the time, there were seven synagogues in the neighborhood. It seems to me that they accepted (tolerated?) the presence of these synagogues, because these communities did not "push themselves" onto public, and also provided it with shofar-blowing at the end of Yom Kippur and Purim parties for the children, and they did not bother the neighbors.

With the opening of the Ramat Aviv Mall, also 20 years ago, a battle ensued between Ramat Aviv residents and the mall's owner. Local residents demanded that the owner keep the mall open on Shabbat, even though the mall was privately owned. Of course, they did not care that the mall owner was religious and kept Shabbat. But, eventually, the residents agreed to let the mall be closed on the Shabbat, when they realized that the traffic and noise would increase drastically if it were to stay open.

I also remember seeing mourning notices around the neighborhood, announcing that the "Secular Ramat Aviv" had died. It is OK for scantily-clad women to dress however they want, while walking through a Haredi (very religious) neighborhood. It is OK for a secular man to walk through a Haredi neighborhood on Shabbat while talking on his phone and smoking a cigarette, all because of democracy (deMOCKracy). But, it is not at all OK for a religious person to publicize Torah and mitzvot in a predominantly secular neighborhood. So much for Prof. Pnina Peri's "pluralism and multiculturalism."

Borrowing and adapting from George's Orwell's Animal Farm...
"All Jews are equal, but some Jews are more equal than others."
As many Jews have already written, I was not at all surprised to learn of Pninah Peri, the woman who  connection to the New Israel Fund.

Nor, am I at all surprised to learn that she lives outside of Eretz Yisra'el.